تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
کد خبر : 91516

صندوق‌های سرمایه گذاری درآمد ثابت در سایه امنِ بورس

صندوق‌های سرمایه گذاری درآمد ثابت در سایه امنِ بورس
در روزهایی که سهامداران سایه انواع ریسک‌ها را بر فراز بازار سرمایه احساس میکند، شاید اکثر آنها سودای سرمایه گذاری در بازارهای موازی با خیال سبقت از نرخ تورم را در سر دارند. اما تاریخ ثابت کرده که علی رغم وجود تمام مشکلات، این بورس است که بالاترین بازدهی را در بین تمامی بازارها خواهد داشت.

به گزارش شهر بورس، تقریبا تمام سرمایه‌گذاران به دنبال سهمی با بازدهی بالا، ریسک  پایین و قدرت نقد شوندگی معقول هستند. حال با توجه به میزان ریسک پذیر یا ریسک گریز بودنشان، وزن سبد سهامی خود را تغییر میدهند؛ که بسته به هر نوع تیپ شخصیتی و استراتژی معاملاتی منطق ایجاب میکند که درصدی از سبد خود را به صندوق‌های درآمد ثابت تخصیص داده تا ضمن مدیریت سرمایه هوشمند، بازدهی مطلوبی نیز عایدشان شود.

این صندوق‌ها نه تنها اصل پول سرمایه‌گذاران را حفظ می‌کند بلکه دارای مزیت‌هایی نسبت به سپرده‌های بانکی هستند، که مهمترین آن بازدهی بالاتر از سپرده می‌باشد. همچنین در سپرده‌های بانکی، به مشتریان سود روزشمار تعلق نمی‌گیرد، اما در صندوق‌های درآمد ثابت احتساب سود به صورت روزشمار است که این موضوع فرصت بسیار خوبی را برای سرمایه گذاران ریسک گریز به وجود می‌آورد تا سود تضمینی دریافت کنند. از سوی دیگر سپرده‌های بانکی مشمول نرخ شکست برای جلوگیری از برداشت قبل از موعد سرمایه‌گذاران می‌شوند ولی صندوق‌های سرمایه‌گذاری فاقد نرخ شکست هستند.


بیشتر بخوانید: پرداخت سود 24 درصدی صندوق گسترش فردای ایرانیان تحت مدیریت کارگزاری بانک آینده


براساس سایت مرکز پردازش اطلاعات مالی ایران، صایند توانست رتبه اول بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت را به نام خود ثبت کند. این یعنی بازدهی موثر سالانه 28.1 درصد برای این صندوق ETF. علت آنرا نیز میتوان در تغییرات مدیریتی و ساختاری کارگزاری بانک آینده، پایش مستمر بازار بدهی و سرمایه، مدیریت پرتفو صندوق‌ها و تقویت تیم سرمایه گذاری و تحلیل که سبب تصمیمات کارشناسی و به موقع میشود، جستجو کرد.  همچنین به گفته پوریا زیوری، مدیر سرمایه گذاری و صندوق‌های کارگزاری بانک آینده؛ برنامه‌‌‌ریزی شرکت برای حفظ این جایگاه و افزایش بازدهی صندوق برای سرمایه‌گذاران کاهش حد نصاب سهام، شرکت در پذیره‌‌‌نویسی، افزایش سهم اوراق سپرده در ترکیب دارایی‌‌‌های صندوق و… است و یکی از اهداف اصلی مدیریت کارگزاری افزایش سقف صندوق به 10000 میلیارد ریال می‌باشد تا پاسخ اعتماد سرمایه‌گذاران را به شکل مطلوبی داده باشد. این در حالی است که رشد چشمگیر 1100 درصدی دارایی‌های تحت مدیریت این صندوق از خرداد ماه سال جاری با ارزش دارایی 500 میلیارد ریال تا به امروز با ارزش دارایی بیش از 6000میلیارد ریال رخ داده است.

بعد از میزان بازدهی، قدرت نقد شوندگی پارامتر دیگری است که علی‌الخصوص پس از تجربه تلخ سال 1399 و حتی در اردیبهشت ماه امسال به یکی از دغدغه‌ی سهامداران تبدیل شده است. با توجه به بازارگردانی حرفه‌ای اخیر و نوع سبد دارایی‌های صندوق گنجینه آینده روشن، هر تعداد واحد بدون نیاز به هماهنگی و به قیمت ناو صندوق قابل معامله بوده و هیچ مشکلی از بابت معاملات و نقدشوندگی در بازه‌های زمانی مختلف برای صندوق مطرح نیست. چرا که مدیریت کارگزاری به دنبال ایجاد و استمرار بازدهی مناسب و توسعه صندوق ها از طریق جذب سرمایه‌گذاران بیشتر است که میتواند تاثیر شگرفی بر قدرت نقدشوندگی سهامداران خود بگذارد. حتی وجه بازارگردان نماد صایند، امکان پوشش نقد شوندگی تا سقف 10000 میلیارد ریال را داراست.

در پایان میتوان اذعان داشت سرمایه‌گذاری غیر مستقیم از طریق همین صندوق‌های سرمایه گذاری اثرات مستقیم و غیر مستقیم زیادی دارد و می تواند باعث کاهش نوسانات بازار شود و این به تعمیق بازار سرمایه کمک زیادی خواهد کرد که با هر خبر یا شایعه ای باعث به وجود آمدن صف های شدید خرید و فروش نشود.

 

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 2 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان