صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹
کد خبر : 104478

پیش‌بینی یک کارشناس از آینده بورس؛

شاخص کل 3.5 میلیون واحد می‌شود؟

شاخص کل 3.5 میلیون واحد می‌شود؟
یک کارشناس بازار سرمایه از استحقاق بازار بورس برای رشدِ آن تا شاخص 3.5 میلیون واحد تا پایان سال 1402 خبر داد.

فردین آقابزرگی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس درباره وضعیت بازار سرمایه اظهار داشت: چیزی که با قاطعیت می‌توان درباره بازار بورس گفت این است که در مقایسه با سایر بازارهای موازی، شرایط به گونه‌ای رخ داده که شاهد رکود کامل آن هستیم و در سه سال گذشته رشد خاصی نداشته است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد که در دو بُعد می‌توان در این خصوص اظهار نظر کرد؛ یک ارزش واقعی بر مقیاس شاخص کل و دوم مقدار واقعی و شاخصی که مشاهده می‌کنیم.

شاخص کل 3.5 میلیون واحد می‌شود؟

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: از نظر من ارزش شاخص باید بین سه تا سه و نیم میلیون واحد در پایان سال ۱۴۰۲ باشد اما اینکه آیا این مجال را داشته باشد و از دستکاری‌ها مختلف مصون بماند یا نه بحث دیگری است.

وی ادامه داد: ارزش دلاری بورس از سال ۹۹ تا به امروز، افزایش قدر مطلق سودها، افزایش درآمد حاصل از فروش شرکت‌ها از ۱۰۰۰ همت به مرز ۴۰۰۰ هزار و سود حاصل از فروش از ۲۵۰ همت به ۱۱۰۰ همت زمینه‌های رشد را در بازار سرمایه نشان می‌دهد و دیر یا زود این اتفاق رخ می‌دهد.


بیشتر بخوانید: سبزپوشی بورس ادامه دارد


آقا بزرگی با اشاره به تجربه‌های سال ۹۹ گفت: آن زمان وقتی از اشباع و حبابی شدن بازار صحبت می‌کردیم بسیاری از همکاران و سرمایه‌گذاران ناراحت می‌شدند اما آن اتفاق رخ داد. در حال حاضر هم با قاطعیت می‌توان گفت استحقاق رشد در شاخص و سطح عمومی قیمت‌ها در بورس وجود دارد.

وی یادآور شد: این مساله لزوما منحصر به بود شرکت‌ها نیست؛ پی بر ای ۳۸ در سال ۹۹ امروز به مرز ۶ کاهش پیداکرده که نشان از اتفاقاتی است که در مورد آنها صحبت می‌کنیم و مبتنی بر حقایقی است که در پنج تا بیست سال گذشته در بورس رخ داده است.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار − دو =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان