صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵
کد خبر : 88165

کارشناس بازار سرمایه تحلیل می‌کند؛

شاخص کل بورس هفته آینده به کدام سمت می رود؟

شاخص کل بورس هفته آینده به کدام سمت می رود؟
نشانه های صعود در معامله آخرین معاملاتی هفته در بازار سرمایه نمایان شد، اما همچنان ابهاماتی وجود دارد؛ شاخص کل بورس هفته آینده چه می شود؟

علی عباسیان در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: متاسفانه بازار در بی‌ثبات‌ترین وضعیت خود قرار دارد. در این شرایط، بازار پیش‌بینی پذیری خود را از دست داده است.

وی ادامه داد: به علت عدم ثبات در تصمیم‌گیری‌های سیاست‌گذار، ریسک بازار افزایش پیدا کرده و پول به سمت بازارهای موازی حرکت می‌کند. حتی با محاسبه تورم و محاسبه انتظار رشد بازار صرفاً با نرخ تورم و رشد اسمی، شاخص باید در عددهای بالاتری قرار می‌گرفت.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: متاسفانه بازار سرمایه در جایگاه مناسب خودش قرار ندارد و این بازار را صرفا به چشم تامین مالی و فروش اوراق می‌بینند. دید سیاستگذار نسبت به بازار سرمایه باید تغییر کند و با ثبات در تصمیم‌گیری ریسک بازار را کاهش دهند.


بیشتر بخوانید؛ عقب گرد بازار سرمایه طبیعی بود


وی با بیان اینکه حجم فروش نفت در سال‌های اخیر بیشتر شده، عنوان کرد: به همین دلیل این موضوع می‌تواند در سوددهی پالایشی‌ها تاثیر بگذارد.

شاخص کل بورس هفته آینده به کدام سمت می رود؟

عباسیان به تحلیل تکنیکالی شاخص کل بورس پرداخت و گفت: از دید تکنیکالی شاخص در ناحیه دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحد حمایتی داشت که آن را از دست داد. دماسنج بازار اخیرا درگیر ناحیه حمایت روانی دو میلیون واحد است.

وی افزود: اگر به صورت خوشبینانه نگاه کنیم شاخص می‌تواند از این ناحیه به سمت بالا برگردد. معتقدم که شاخص باید از این ناحیه برگشته و رشد معقولی داشته باشد، اما اگر این ناحیه بشکند، شاخص تا نواحی یک میلیون و ۸۵۰ هزار واحد هم ریزش می‌کند که آن را محتمل نمی‌دانم.

علی عباسیان کارشناس بازار سرمایه

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 + 13 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان