شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
کد خبر : 5957

ادعای یک کارشناس اقتصادی؛

سیاست ارز پاشی برای مدیریت نرخ ارز دیگر جواب نمی‌دهد

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، خشایار جمالی نژاد در گفت وگو با ایرنا در خصوص سیاست ارز پاشی در بازار اعلام کرد: بانک مرکزی باید به دنبال یافتن راهکارهای جدید برای مدیریت عرضه و تقاضای ارز در نظام اقتصادی باشد که تا جایی که مطلع هستم بانک مرکزی پیگیر همین موضوع هست. این کارشناس

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، خشایار جمالی نژاد در گفت وگو با ایرنا در خصوص سیاست ارز پاشی در بازار اعلام کرد: بانک مرکزی باید به دنبال یافتن راهکارهای جدید برای مدیریت عرضه و تقاضای ارز در نظام اقتصادی باشد که تا جایی که مطلع هستم بانک مرکزی پیگیر همین موضوع هست.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه بانک مرکزی به عنوان یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های اقتصادی دولت وظیفه خطیر و قابل توجهی را در شرایط کنونی بازار ارز برعهده دارد، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین وظایف بانک مرکزی، حفظ ارزش پول ملی و اعمال سیاست‌های ارزی در بستر نظام اقتصادی است و سایر دستگاه‌ها در این شرایط باید کمک‌رسان بانک مرکزی باشند.

وی افزود: شرایط کنونی نظام اقتصادی و بحران مالی ناشی از شیوع گسترده بیماری کرونا در سراسر کشور، مدیریت بازارهای پولی برای بانک مرکزی را به شدت سخت کرده و در حقیقت انجام تمام وظایف ذاتی این بانک در حال حاضر گاهی در تضاد و مغایرت با سایر وظایف این دستگاه اقتصادی است.

بیشتر بخوانید:

ضرورت ورود ۳ قوه برای بازگشت ارز صادراتی/ برخی صادرکنندگان بدعهدی کردند

روش جدید بانک مرکزی برای بازگشت ارز صادرکنندگان

روحانی: بازار ارز را متعادل می‌کنیم/ بورس کالا باید تقویت شود

این کارشناس برنامه‌ریزی اقتصادی با بیان اینکه مردم ارزهای شاخص همچون دلار را ظرفیت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری و کسب منفعت می‌دانند، تصریح کرد: از سالی که تحریم‌های اقتصادی آمریکا و شورای امنیت علیه ایران اعمال شد، نگاه مردم به ارزهای شاخص همچون نگاهشان به مسکن، طلا و خودرو، سرمایه‌ای شد و در حقیقت دلار به عنوان یکی از مهم‌ترین ارزهای مورد نیاز دولت و واحدهای تولیدی در سبد سرمایه‌گذاری عموم مردم قرار گرفته است.

وی ادامه داد: اگر بانک مرکزی به کمک دستگاه‌های اقتصادی مهم کشور همچون وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت امور اقتصادی و دارایی، در اجرای تعهدات مربوط به سامانه نیما و تأمین ارز مورد نیاز واردکنندگان موفق عمل کند و کمبودی در این زمینه نداشته باشد، می‌تواند بدون تزریق غیر هدفمند و کلاسیک ارز در بازار آزاد، بازار آن را مدیریت کرد.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 − دوازده =

پراپ تریدینگ

کمان