شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۱
کد خبر : 66224

سویه جدید کرونا در راه است؟

سویه جدید کرونا در راه است؟
سویه جدید کرونا در دنیا در حال افزایش است و به گفته مسئولان وزارت بهداشت تا به ‌حال علائمی از این بیماری در کشور دیده نشده است.

به گزارش شهر بورس به نقل از تجارت نیوز، سویه جدید کرونا در دنیا در حال افزایش است و به گفته مسئولان وزارت بهداشت تا به ‌حال علائمی از این بیماری در کشور دیده نشده است ولی مردم باید با رعایت پروتکل‌ها انتقال بیماری را به حداقل برسانند.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه مراجعین بستری در هفته اخیر نسبت به هفته قبل، تقریبا ۶.۶ درصد کاهش یافته، از احتمال آغاز موج هشتم کرونا در کشور خبر داد.
پدرام پاک‌آیین با بیان اینکه وزارت بهداشت موارد بیماری، شرایط کلی استان‌ها و بیمارستان‌ها را تحت رصد داشته و آمادگی مقابله با هر گونه موج احتمالی کرونا را دارد، اظهار کرد: چنانچه زیرسویه BQ.1 در ایران شناسایی شود، به احتمال قوی شاهد موج هشتم کرونا در کشور خواهیم بود؛ هر چند ممکن است رفتار این زیرسویه عیناً مشابه رفتاری نباشد که در سایر نقاط دنیا داشته است.

وی افزود: در حال حاضر دو زیرسویه BA.5 و BQ.1 با قابلیت انتقال بالایی که دارند، مسئول موارد ابتلا در بیش از 70 درصد مبتلایان در آمریکا هستند؛ این زیرسویه‌ها علائم خفیفی شبیه سرماخوردگی ایجاد می‌کنند که مشابه سایر علائمی است که در زیر سویه‌های مختلف اُمیکرون نیز دیده شده است.

دستیار رسانه‌ای وزیر بهداشت یکی از دلایلی که ورود موج کرونا به ایران تقویت می‌کند را سفرهای اتباع ایرانی مقیم غرب کره زمین همزمان با سال نو میلادی به کشور دانست و گفت: تحقیقاتی که درباره بار بیماری‌ها در جهان شده، آمادگی برای ورود زیر سویه جدید اُمیکرون به کشور را توصیه می‌کند.

پاک‌آیین خاطرنشان کرد: در ایران مراجعین سرپایی بیمارستانی کرونا در هفته اخیر نسبت به هفته قبل تقریباً 9 درصد و مراجعین بستری در هفته اخیر نسبت به هفته قبل، تقریبا 6.6 درصد کاهش یافته است.


بیشتربخوانید: شروع موج هفتم کرونا در ایران


علائم سویه جدید کرونا

کرونای جدید دارای علائمی مانند اسهال، تهوع، درد عضلانی و سردرد است. در حال حاضر پاندمی کرونا در دنیا نه تنها به پایان نرسیده است بلکه زیر سویه جدید امیکرون در کشورهای اروپایی و شرق آسیا شیوع پیدا کرده است.

بررسی‌های متخصصان نشان می‌دهد که بیماری کرونای جدید دارای علائمی مانند اسهال، تهوع، درد عضلانی ، سردرد ، آبریزش بینی و گرفتگی صدا است.

گلو درد، سرفه به همراه تب و لرز از دیگر علائم کرونای جدید محسوب می‌شود.

سرپرست مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: ورود سویه جدید امیکرون با نام XBB به کشور که اکنون در اکثر کشورهای اروپایی، آمریکا و جنوب شرقی آسیا همه‌گیر شده است، زمان مشخصی ندارد.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست − نه =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان