شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵
کد خبر : 48302

سه استراتژی پیشنهادی به سهامداران بورس

سهیل کلاهچی: قیمت واقعی دلار بیش از 30 هزار تومان است

سهیل کلاهچی: قیمت واقعی دلار بیش از 30 هزار تومان است
سهیل کلاهچی، کارشناس بازار سرمایه با پیشنهاد سه استراتژی به سهامداران بورسی، گفت: نرخ واقعی دلار باید حدود 30 الی 32 هزار تومان باشد.

سهیل کلاهچی در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: بورس فعلاً در شرایط انتظار قرار دارد و سهامداران احتمالاً منتظر نتیجه مذاکرات و مشخص شدن تکلیف مسائل سیاسی هستند. حجم و ارزش معاملات بسیار پایین است و شرایط تکنیکالی نشان می‌دهد که بازار مردد است.

وی افزود: از دست رفتن اعتماد نسبت به بازار هم دیگر مشکل این روزهای بورس است. حرکت‌های کوچکی که از بازار دیده می‌شود هم چندان به‌خصوص نیست و می‌توان به‌نوعی روی آن اسم دست‌کاری هم گذاشت و اعتباری به این حرکت‌ها نیست.


بیشتر بخوانید: رسالت اصلی بورس کالا جلوگیری از رانت است


این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سؤال که «در شرایط کنونی چه استراتژی می‌تواند برای سهامداران بهتر باشد؟»، گفت: به سهامداران توصیه می‌کنم یا مدتی از بازار دور باشند و یا اینکه افق دیدشان را به سهامداری بلندمدت تغییر بدهند. این کار هم باید با سرمایه و ریسک بسیار پایین انجام شود و مقداری از سرمایه به سمت بازارهای کم ریسک از جمله اوراق و سپرده بانکی برود.

سهیل کلاهچی - قیمت دلار و یورو اعلام شد/ نرخ ارز صرافی ملی امروز ۱۴۰۰/۵/۸

سهیل کلاهچی ادامه داد: استراتژی دیگر هم این است که با بخشی کوچکی از سرمایه خود اقدام به نوسان گیری روزانه کنند که کار ارزنده‌ای نیست اما برخی‌ها به این استراتژی علاقه‌مند هستند. هر کدام از این سه کار و یا ترکیبی از آنها می‌تواند مفید واقع شود. با توجه به شرایط اقتصادی کشور و تورم موجود، بازار سرمایه همیشه ارزندگی دارد و می‌تواند به سهامداران سود برساند.


بیشتر بخوانید: نبود اعتماد و نقدینگی دلیل عدم استقبال از فزر بود


وی با بیان اینکه «نرخ واقعی دلار، هیچ ارتباطی به برجام ندارد.»، به تشریح تأثیر برجام بر روی بازارها پرداخت و عنوان کرد: در این مقطع، نرخ واقعی دلار باید حدود 30 الی 32 هزار تومان باشد. این روزها گفته می‌شود که احتمال توافق وجود دارد و اگر این احتمال به وقوع بپیوندد، ریزش دلار کاملاً بر اساس جو شکل گرفته و موقتی خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به آزادسازی بخشی از منابع ارزی، نرخ دلار اندکی کاهشی شود، اما نرخ ارز در کشور ما همیشه صعودی بوده است. با شرایط کنونی نیز این رویه ادامه‌دار خواهد بود و سرعت آن می‌تواند در مقاطعی، کم یا زیاد شود.

برای مشاهده آخرین اخبار اقتصادی به اینستاگرام شهر بورس مراجعه کنید.

 

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 − 5 =

پراپ تریدینگ

کمان