شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۶
کد خبر : 48283

خودرویی‌ها و بانکی‌ها در آستانه تغییر روند

ایمان خاکپزان: نبود اعتماد و نقدینگی دلیل عدم استقبال از فزر بود

ایمان خاکپزان: نبود اعتماد و نقدینگی دلیل عدم استقبال از فزر بود
ایمان خاکپزان، کارشناس بازار سرمایه « نبود اعتماد و نقدینگی» را دلیل عدم استقبال از عرضه اولیه فزر دانست و گفت: گروه خودرویی و بانکی می‌توانند با تغییر روند مواجه شوند.

ایمان خاکپزان در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: با توجه به ادامه‌دار بودن ریسک‌های پیش روی بازار، کمبود نقدینگی در بازار مشهود است. کمبود نقدینگی و سلب اعتماد از بازار سرمایه، خود را در عرضه اولیه نماد فزر نشان داد.

وی افزود: علاوه بر بحث ارزندگی و حواشی اتفاق افتاده پیرامون نماد فزر، کاهش محسوس تعداد مشارکت‌کنندگان در عرضه اولیه نشان از نبود اعتماد و نقدینگی در بازار دارد. در سه هفته گذشته با حمایت‌های انجام‌شده، جنس بازار تغییر پیدا کرده است.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به ابطال برخی از معاملات در روزهای گذشته، خاطرنشان کرد: سهامداران باید دقت کنند که فروش‌های حقوقی و ابطال آن توسط نهاد ناظر، نسبت به فروش حقوقی‌ها در قیمت‌های بالاتر هشدار دهنده است. اگر روزی این اتفاقات در بازار از بین برود، نهاد ناظر نسبت به افزایش قیمت سهام کمتر حساس باشد و با عناوینی از جمله ظن دست‌کاری مشکل ایجاد نکند؛ می‌توان متوجه شد که کم‌کم سازمان بورس هم به رشد بازار اعتقاد پیدا می‌کند.

ایمان خاکپزان ادامه داد: اگر ابطال فروش حقوقی‌ها و ظن دست‌کاری نمادهایی که رشد می‌کنند در بازار کاهش یابد، قطعاً جنس بورس نیز تغییر خواهد یافت.


بیشتر بخوانید: عرضه اولیه فزر عقلانی و منطقی نبود


وی در ادامه به تشریح تأثیر بودجه بر بازار سرمایه پرداخت و عنوان کرد: اصلاح بورس از نظر فنی و بنیادی، در موج سه به اتمام رسیده بود، اما پس از آن شرایط تغییر پیدا کرد. بحث‌هایی از جمله نرخ خوراک پتروشیمی‌ها که به لایحه بودجه بازمی‌گشت، مشکلاتی را به وجود آورد. نباید یادمان برود که لایحه بودجه مشکل‌دار بوده و با کسری مواجه است.

ایمان خاکپزان

این کارشناس بازار سرمایه یادآور شد: در این شرایط، دولت به خودش اجاره خواهد داد که به‌طور مثال 20 درصد درآمد شرکت‌ها را به‌عنوان مالیات از آن‌ها دریافت کند. هر چقدر که این ریسک‌ها کاهش یابد، وضعیت بازار هم بهتر خواهد شد.

ایمان خاکپزان در مورد شرایط تکنیکالی بورس، گفت: تا زمانی که شاخص کل و شاخص هم‌وزن، روند نزولی خود را به سمت بالا نشکنند، معاملات در یک روند خنثی و نزولی پیش خواهد رفت.

وی در پاسخ به این سؤال که «بورس در هفته آینده چه خواهد شد؟»، تصریح کرد: باید در هفته آینده، برای نمادهای مختلف رویکرد برجامی در نظر بگیریم. در صورتی که نماد وبملت خود را بر بالای محدوده 340 تومان تثبیت کند، در گروه بانکی می‌توانیم شاهد تغییر روند باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه یادآور شد: همچنین اگر نماد خودرو بالای محدوده 210 تومان تثبیت شود، در گروه خودرویی هم تغییر روند می‌تواند صورت بگیرد. در سایر گروه‌های بازار، با توجه به شرایط فاندامنتالی از سایر گروه‌ها نمی‌توان انتظار رشد قابل توجهی داشت.


بیشتر بخوانید: تحلیل تکنیکال وتجارت و وبملت


جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی به اینستاگرام شهر بورس مراجعه کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 + هفده =

پراپ تریدینگ

کمان