شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
کد خبر : 48252

پیش بینی رشد تک سهم‌ها در هفته آینده

سعید حسینی پناه: عرضه اولیه فزر عقلانی و منطقی نبود

سعید حسینی پناه: عرضه اولیه فزر عقلانی و منطقی نبود
سعید حسینی پناه، کارشناس بازار سرمایه به انتقاد از انجام عرضه اولیه نماد فزر در مقطع کنونی پرداخت و گفت: برگزاری عرضه اولیه در این شرایط، عقلانی و منطقی نبود.

سعید حسینی پناه در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: در بررسی بورس از زاویه روان‌شناسی، می‌توان دریافت که بسیاری از حقیقی‌هایی که در بازار حضور داشتند، به دنبال بازگشت بازار بودند تا بتوانند سرمایه خود را از سهام مختلف خارج کنند.

وی افزود: مقدار ضرر برای این افراد دیگر مهم نبوده و به همین خاطر، فشار فروش حقیقی‌ها در بعضی از روزها مشهود بود. این افراد، به مرحله‌ای رسیده‌اند که دیگر سرمایه خود را به حراج گذاشته بودند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به عرضه اولیه نماد فزر که در جریان معاملات امروز انجام شد، خاطرنشان کرد: عرضه اولیه‌ای که به بازار تحمیل شد، در این مقطع اصلاً منطقی نبود. بازاری که عمق آن به‌شدت کاهش یافته، عرضه اولیه به‌شدت به آن فشار می‌آورد که در این شرایط زمانی، عقلانی نبود.

سعید حسینی پناه ادامه داد: اگر بازار مجدداً یک رشد جدیدی را تجربه کند و سهامداران حقیقی به نقطه سربه‌سر خود نزدیک شوند، طبیعتاً خروج پول از جانب آنها اتفاق خواهد افتاد. از طرفی دیگر، متأسفانه آن‌قدر که بازار به اخبار منفی واکنش نشان می‌دهد، به اخبار مثبت واکنشی ندارد. در این راستا، اخبار منفی چالش جدیدی را برای بازار به وجود می‌آورند.


بیشتر بخوانید: سود نقدی پالایش مشخص شد + زمان پرداخت


وی به تشریح وضعیت تکنیکالی شاخص کل بورس پرداخت و گفت: از لحاظ تکنیکالی، شاخص کل طی روزهای شنبه و یکشنبه گذشته به مقاومت خود برخورد کرد و با افت مواجه شد. در صورتی شاخص کل بتواند محدوده یک میلیون و 300 هزار واحد را پشت سر بگذارد، یک مقدار کار سبک‌تری در پیش خواهد داشت. با توجه به اینکه ریزش‌ها، قله‌ها و حفره‌هایی برای بورس ساخته‌اند، کار برای بازار سخت شده است.

این کارشناس بازار سرمایه در مورد معاملات هفته آینده بورس، عنوان کرد: امیدوارم در هفته پیش رو، بازار سبزی در پیش داشته باشیم. پیش بینی می‌شود در این هفته، تک سهم‌ها بتوانند رشد خوبی تجربه کنند و نسبت به کلیت بازار رشد بیشتری داشته باشند.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 − 2 =

پراپ تریدینگ

کمان