شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
کد خبر : 57543

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

سهامداران به «رهبری» پناه بردند؛ به وضعیت بورس ورود کنید

سهامداران به «رهبری» پناه بردند؛ به وضعیت بورس ورود کنید
سهامداران بورسی به دنبال جمع آوری امضا و درخواست از مقام معظم رهبری برای ورود ایشان به موضوع بازار سرمایه هستند.

به گزارش شهر بورس، وضعیت آشفته بازار سرمایه طی دو سال اخیر باعث شده که سهامداران متضرر از هیچ اقدامی برای جبران ضررهای خود دریغ نکنند.

اتفاقات رخ داده در بازار سرمایه طی دو سال اخیر، نه تنها باعث از بین رفتن بخش زیادی از سرمایه‌های مردم شده، بلکه از لحاظ روحی نیز فشارهای زیادی به آنها وارد کرده است.

در این راستا، سهامداران متضرر با ایجاد یک کارزار، در حال جمع آوری امضا برای درخواست از مقام معظم رهبری برای ورود ویژه به موضوع بورس هستند و از ایشان می‌خواهند «تدابیر لازم را به مسئولان ذیربط گوشزد کنند.»


بیشتر بخوانید: انتقاد مجدد رهبر انقلاب از صنعت خودروسازی؛ وضع آنها تعریفی ندارد


در متن این کارزار آمده است:

«حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای

رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام

طی چند سال گذشته بسیاری از مردم سرمایه‌های خود را در بورس سرمایه‌گذاری کردند تا ضمن کمک به تولید در کشور، ارزش سرمایه‌شان حفظ شود. تشویق مسئولین نظام هم مزید علت شد تا مردم تمام دارایی خود را روانه بورس کنند اما اوضاع بورس به گونه‌ای پیش رفته که اکنون ارزش کل بورس ایران با همه و همه بانک‌ها و صنایع و معادن و نفت و پتروشیمی و کشتیرانی و … به زیر ۱۸۰ میلیارد دلار سقوط کرده که این رقم کمتر از ده درصد ارزش شرکت آرامکو عربستان است. این بدان معناست که شرکتی مانند آرامکو اگر تنها ده درصد سهام خود را بفروشد می‌تواند کل دارایی‌های شرکت‌های بزرگ ایران را ((در واقع اقتصاد ایران)) را بخرد که این موضوع برای کشور بزرگ ایران موجب سرافکندگی است.

اوضاع نابسامان بورس از دولت گذشته آغاز شد و قرار بود در این دولت فوراً به این مشکلات رسیدگی شود اما متأسفانه هنوز هیچ تغییری در وضعیت حاصل نشده است و سهامداران با بی‌توجهی رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد مواجه‌اند و با تأسف فراوان اوضاع بعضی از سهمها بدتر از ریزش دولت قبل شده است. و تنها امید آنان در حال حاضر حضرتعالی هستید؛ لذا بر آن شدیم تا با تهیه و امضای این نامه از شما درخواست کنیم در مسئله بورس ورود کرده و تدابیر لازم را به مسئولان ذیربط گوشزد نمایید.

در میان مشکلات بی‌شمار بورس، برخی سهم‌ها در همین دولت بیشترین ریزش را داشتند که درخواست می‌شود رسیدگی به این سهم‌ها در اولویت کار قرار گیرد. از جمله این سهم‌ها می‌توان به هولدینگ مینو خصوصا” سهام شرکت پارس مینو (با نماد بورسی غپینو) اشاره کرد که با ریزش فوق سنگین این سهم توسط حقوقی، عاشورایی در بین خانواده سهامدارانش را باعث شدند. اوضاع نابسامان بورس ضمن از دست رفتن سرمایه و پس‌انداز عده زیادی از مردم در این وضعیت اقتصادی و تورم افسارگسیخته، موجب ازهم‌پاشیدن بسیاری از خانواده‌ها شده است.

ای رهبر گرانقدر و ای پیر فرزانه لطفا به‌خاطر عدم بدبینی مردم و سهامداران به نظام مقدس جمهوری اسلامی و اسلام ناب محمدی، ضروری است که هرچه سریع‌تر به موضوع بورس رسیدگی شود.

در پایان درخواست ما به صورت خلاصه این است که سازمان بورس دست از مهندسی شاخص بورس بردارند و معاملات الگوریتمی را برای قیمتهای مشخص مبنی بر کنترل و سرکوب سهمها در نظر گرفتند فوری قطع کنند تا از فرار سرمایه ها جلوگیری گردد، دستور دهید هیئت ویژه‌ای جهت بررسی سهم‌ها و صحبت با حقوقی شرکت‌ها و ناظرین سازمان جهت رساندن هر چه سریعتر سهام شرکتها به ارزش واقعی خود به نسبت دارایی و تولید و فروش آن شرکت تشکیل شود و نیز ضرر مردم متضرر، خصوصاً سهم‌هایی که بیشترین ریزش را داشته‌اند جبران شود. یقین داریم که با ورود مقام معظم رهبری به این موضوع خیلی مهم و تدابیر راهگشای ایشان، مشکلات فعلی بورس و سهامداران تا حد زیادی رفع خواهد شد و مردم دوباره سرمایه های خود را وارد تولید و بورس خواهند کرد بطوری که هیچ پولی جهت سرمایه گذاری در کشورهای همسایه از کشور خارج نخواهد شد.

با تشکر»

برای شرکت در کارزار به این سایت مراجعه کنید.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − ده =

پراپ تریدینگ

کمان