شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۱
کد خبر : 56496

سرمایه‌گذاری غیرمستقیم توسعه دهنده و کاهنده نوسانات بازار

سرمایه‌گذاری غیرمستقیم توسعه دهنده و کاهنده نوسانات بازار
دبیرکل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار عنوان کرد: توسعه سرمایه‌گذاری غیرمستقیم اقدام مثبتی برای بازارسرمایه است زیرا سبب می‌شود سفارش‌های پراکنده و حجم زیاد تقاضایی که ممکن است بدون تحلیل هم باشد را در دوران‌های صعود و رکورد بازار با افت کمتری مواجه کند، توجه به این موضوع کمک می کند تا نوسانات کلی بازارسرمایه کاهش یابد.

به گزارش شهر بورس، محمدرضا دهقانی احمد آباد، دبیرکل کانون کارگزاران در رابطه با همایش سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها و پیشنهادی که برای مردم در رابطه با سرمایه‌گذاری دارد، گفت: به طور کلی همه کشورها، بازارها و بورس‌های توسعه یافته هدفشان این است که عموم مردم را از طریق سرمایه‌گذاری‌های غیرمستقیم وارد بازار کنند زیرا بازار سرمایه، بازاری پیچیده‌ و همراه با ریسک‌هایی جدی است، براین اساس توصیه نمی‌شود که مردم پول خود را به طور مستقیم به این سمت بیاورند.


بیشتر بخوانید : جزئیات بازگشایی نماد پرسپولیس


دبیرکل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادارعنوان کرد: سرمایه‌گذاری غیرمستقیم چند ویژگی بسیار مفید دارد که صندوق‌ها هم شامل این نوع سرمایه‌گذاری می‌شوند؛ مهم‌ترین قسمت آن این است که هزینه‌های تحقیق و گزارش تهیه کردن بین همه سرشکن می‌شوند و یک شخص حقوقی و متخصص، کار گزارشگری و تبیین را انجام می‌دهد ولی همه سرمایه‌گذاران از آن استفاده می کنند.

وی در ادامه اضافه کرد: همانطور که اشاره شد گردانندگان و مدیران این واحدها، افراد متخصصی هستند که به خوبی می‌توانند تفاوت ریسک وبازده را برآورد کنند، این متخصصان با توجه به میزان ریسک و سرمایه افراد شروع به انجام سرمایه‌گذاری برای آن‌ها می‌کنند.

سرمایه‌گذاری غیرمستقیم توسعه دهنده و کاهنده نوسانات بازار

دهقانی احمد آباد بیان کرد: توسعه سرمایه‌گذاری غیرمستقیم اقدام مثبتی برای بازارسرمایه است زیرا سبب می‌شود سفارش‌های پراکنده و حجم زیاد تقاضایی که ممکن است بدون تحلیل هم باشد را در دوران‌های صعود و رکورد بازار با افت کمتری مواجه کند، توجه به این موضوع کمک می کند تا نوسانات کلی بازارسرمایه کاهش یابد.

دبیرکل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار افزود: اما متاسفانه باید گفت در کشور ما به خوبی روی این موضوع تبلیغ نشده و از سمت دیگر زیرساخت‌های لازم در این مسیر به تعداد کافی فراهم نبوده‌ است؛ موضوع کمبود سبدگردان، شرکت سرمایه‌گذاری و تنوع صندوق‌ها از دیگر مسایل موجود در این خصوص است. امیدوارم تقویت، تبلیغ و اقدامات کارشناسی بیشتر در این زمینه سبب شود تا سرمایه‌گذاران بیشتری به سمت این نوع از سرمایه‌گذاری سوق داده شوند.


بیشتر بخوانید : رشد چشمگیر درآمدهای تپسی در یک سال گذشته


شایان ذکر است، همایش «سرمایه گذاری در صندوق‌های سرمایه گذاری برای مقابله با تورم» با محوریت تبیین راه‌های عبور از تورم با ابزارهای بورسی ۱۴ شهریور ماه در محل شرکت بورس اوراق بهادار تهران برگزار می‌شود.

در این همایش ضمن بررسی وضعیت اقتصاد ایران به صندوق‌های سرمایه‌گذاری پرداخته شده و ضمن تطبیق عملکرد این صندوق‌ها با دنیا چالش‌ها، مزیت‌ها و فرصت‌های موجود در این بخش از بازار سرمایه که با وجود حضور غیر مستقیم در آن ریسک پایینی دارد، تبیین خواهد شد.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 + چهار =

پراپ تریدینگ

کمان