شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۹:۰۲
کد خبر : 74961

سبقت صندوق سهامی انار از شاخص کل بورس

سبقت صندوق سهامی انار از شاخص کل بورس
صندوق سهامی انار گزینه‌ای مناسب برای افرادی است که ظرفیت پذیرش ریسک بازارهای مالی را دارند، اما می‌خواهند با بهره بردن از دانش تخصصی تیم مدیریت صندوق، این ریسک را به کمترین میزان و سود را به بیشترین حد خود برسانند. گواه این مسئله نسبت بازده این صندوق سهامی به شاخص کل بورس یا همان آلفا است.

به گزارش شهر بورس، صندوق سهامی انار از برای مدتی طولانی، همواره بازده بهتری نسبت به شاخص کل بورس داشته یا به بیان فنی‌تر همواره آلفای مثبتی داشته است. همین یک نکته، انار را در حال حاضر تبدیل به یکی از جذاب‌ترین صندوق‌های سهامی بازار ایران کرده است.

سود دو برابری صندوق سهامی انار

صندوق انار در حال حاضر بیش از 970 میلیارد ریال دارایی دارد. ارزش هر واحد از این صندوق در حال حاضر، یعنی هفته پایانی بهمن‌ماه 1401، در بازه 12000 تا 13000 ریال قرار دارد. با این‌حال، همان‌طور که گفته شد، چیزی که صندوق انار را تبدیل به بهترین گزینه بین صندوق‌های سهامی کرده‌ است، بازده این صندوق به نسبت شاخص کل بورس است.


بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری ۱۰ میلیون تومانی در صندوق سهامی انار دو برابر می شود


طی یک سال گذشته، شاخص کل بورس رشدی تقریبا 21 درصدی را تجربه کرده‌ است که همین مسئله به خودیِ خود، بازار مالی را به یک گزینه جذاب برای سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است. با این‌حال، رشد تقریبا 34.31 درصدی صندوق انار طی همین مدت کسب کرده است. این مسئله نشان می‌دهد بازده صندوق انار بیش از دو برابر شاخص کل بورس بوده است. این رشد در حالی است که با بررسی کردن دوره‌های نزولی شاخص کل هم صندوق انار در بدترین حالت عملکردی مشابه شاخص کل داشته است. به زبان ساده‌تر، با سرمایه‌گذاری در صندوق انار، سودی بیشتر از شاخص کل بورس کسب می‌کنید، بدون آنکه در دوران فروکش بازار مالی، متحمل زیان بیشتری شوید.

در مقایسه با انواع سرمایه‌گذاری هم، صندوق انار بازده بهتری نسبت به بازارهای درآمد ثابت، مانند سپرده بانکی و اوراق داشته است. مسئله مهم دیگر، سود 34.31 درصدی در بازاری است، که با مدیریت صحیح، ریسک بسیار کمتری نسبت به بازارهای موازی دارد.

زیربنای نیرومند صندوق سهامی انار

صندوق انار هم مانند باقی صندوق‌های سهامی بنابر قانون حداقل 70 درصد از دارایی خود را روی سهام متمرکز می‌کند. 30 درصد باقیمانده دارایی‌ها هم به منظور کنترل ریسک، روی عناصری متمرکز است که بازده کمتری دارند، اما تقریبا می‌توان گفت حامل هیچ ریسکی نیستند. صندوق سهامی انار عمده دارایی سهامی خود را روی صنایع نفتی، پتروشیمی، فلزات و مواد معدنی متمرکز کرده است.

با این‌حال، نکته‌ای که صندوق انار را از رقبای خود متمایز می‌کند، مدیریت این نسبت‌ها و بهره بردن از مسیرهای مختلف سرمایه‌گذاری است. برای مثال، عملکرد تیم مدیریت این صندوق در عرضه‌های اولیه، یکی از عواملی است که این بازده فوق العاده را برای صندوق سهامی انار رقم زده است.

حال این پرسش پیش می‌آید که چطور می‌توانیم در صندوق انار سرمایه‌گذاری کنیم؟ صندوق سهامی انار، یک صندوق قابل معامله در بازار سهام است که می‌توان به ساده‌ترین شکل، واحدهای آن را با نماد «انار» خریداری کرد. با این‌حال، اگر نیازمند دریافت مشاوره رایگان و تخصصی هستید، می‌توانید با سر زدن به صفحه «صندوق سهامی انار» اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنید تا بتوانید تصمیمی مناسب برای سرمایه‌گذاری خود اتخاذ کنید.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × سه =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان