شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۶
کد خبر : 79852

سایپا 45 هزار خودرو به روسیه صادر می کند

سایپا 45 هزار خودرو به روسیه صادر می کند
راشاتودی اعلام کرد: سایپا قرار است 45 هزار دستگاه خودرو به روسیه صادر کند و ایران خودرو هم در حال گذراندن مراحل صادرات است.
 به گزارش شهر بورس به نقل از فارس،  راشاتودی گزارش داد؛ خروج خودروسازان جهانی از روسیه فرصت مناسبی را برای ورود خودروسازان ایران و چین فراهم کرده است.

بر اساس این گزارش ، قرار است خوردوسازی سایپای ایران عرضه خودردهای خود را به این کشور از ماه ژوئن آغاز کند. بر اساس گزارش ها، سایپا قرار است طی سه سال آینده ۴۵ هزار خودرو به ارزش ۴۵۰ میلیون دلار به روسیه تحویل دهد. دیگر خودروساز«ایران خودرو» هم در حال حاضر در حال گذراندن مراحل خود برای صادرات به روسیه است.

روزنامه ایروستیا روز پنجشنبه اعلام کرد: نمایندگی های خودرو در سراسر روسیه کمبود موجودی خودرو با قیمت متوسط دارند.


ثبت نام اولین پیش فروش ایران خودرو در سال 1402 آغاز شد + جزئیات


بر ا ساس این گزارش نمانیدگی های روسی فولکس واگن، کیا، اشکودا، ستروئن، اوپل ، رنو و هیوندای در حال حاضر بیش از ۳۰۰ خودرو را در وب سایت خود عرضه می کنند اما به گفته کارشناسان این برای تامین نیاز مردم کافی نیست.

نایب رئیس  اتحادیه ملی خودرو در ورسیه گفته است: سازوکار واردات که توسط مسکو پس از خروج برندهای غربی از این کشور اجرا می شود می تواند انبارهای روسیه را پر کند و قیمت را متعادل کند اما در عین حال از هزینه لجستیک و ترخیص گمرک گلایه کرده که به گفته آنها می تواند هزینه واردات را پر هزینه کند.

تنها خودروسازان ایرانی نیست که در بازار روسیه حضور می یابند بلکه خودروسازان چینی هم توسعه بزرگی را در بازار روسیه آغاز کرده اند و انتظار می رود در سال جاری به سهم ۶۰ درصدی از کل فروش در این کشور برسند، چین در سال گذشته بیش از ۱۶۰ هزار خودرو به روسیه صادر کرد و سهم خود را  در این بازار دو برابر کرد.

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × سه =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان