شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۷:۵۴
کد خبر : 80697

زمان افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد + جزئیات

زمان افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد + جزئیات
میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی زمان اجرایی شدن افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران را اعلام کرد.

به گزارش شهر بورس به نقل از اکوایران، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از اجرایی شدن افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران از ماه اردیبهشت خبر داده و گفته که مابه‌التفاوت افزایش حقوق فروردین نیز همزمان با حقوق اردیبهشت پرداخت می‌شود.

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعیاظهار کرده که سازمان تأمین‌اجتماعی باعنایت به مصوبه هیأت محترم وزیران و در اجرای ماده (96) و ماده (111) قانون تأمین‌اجتماعی، مستمری و کمک‌های جنبی کلیه مستمری‌بگیران بازنشسته، ازکارافتاده و مجموع مستمری بازماندگان را افزایش می‌دهد.

به گفته مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، براین اساس میزان مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی و مجموع مستمری بازماندگان که تا پایان سال 1401 برقرار شده است، برای دریافت‌کنندگان حداقل مستمری و مشمولین ازکارافتادگی جزئی و سایر افرادی که مستمری آنان به نسبت سنوات پرداخت حق‌بیمه برقرار شده، به میزان بیست و هفت درصد (27%) مستمری آنان در پایان اسفندماه 1401 افزایش می‌یابد.

براساس اظهارات موسوی، برای سایر سطوح بالاتر از حداقل مستمری، میزان افزایش سال 1402 به میزان بیست و یک درصد (21%) مستمری آنان در پایان اسفندماه 1401 به‌علاوه مبلغ ثابت دو میلیون و 507 هزار و 880 ریال خواهد بود.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفته که برای کمک به معیشت بازنشستگان، در سال جاری کمک‌های جنبی مستمری‌بگیران افزایش بسیار خوبی دارد و مبلغ بن مستمری‌بگیران و کمک هزینه مسکن بازنشستگان و مستمری‌بگیران به میزان 21 درصد افزایش یافته است.

موسوی اظهار کرده که در مورد کمک هزینه عائله‌مندی نیز افزایش 125 درصدی اعمال شده و از 407 هزار تومان به 917 هزار تومان رسیده است. کمک هزینه اولاد تحت تکفل بازنشستگان و مستمری‌بگیران نیز حدود 300 درصد افزایش یافته و به ازای هر اولاد از 105 هزار تومان به 422 هزار تومان افزایش یافته است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت باقی‌مانده متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشمول خبر داده و گفته که مبلغ مربوط به باقی‌مانده متناسب‌سازی برای بازنشستگان مشمول این افزایش، از ابتدای سال جاری اعمال و پرداخت می‌شود. به‌روزرسانی احکام جدید نیز در حال انجام است و طی چند روز آینده احکام جدید از طریق سایت سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانیes.tamin.ir  در اختیار بازنشستگان عزیز قرار می‌گیرد و بازنشستگان و مستمری‌بگیران حقوق اردیبهشت ماه خود را مطابق روال همیشگی از بیستم تا پایان ماه با لحاظ افزایش حقوق دریافت می‌کنند.


میزان دقیق حقوق بازنشستگان در سال 1402 مشخص شد


طبق اعلام سازمان تأمین‌اجتماعی، موسوی درباره پرداخت وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان اظهار کرده که پیشنهاد افزایش مبلغ وام در سال جاری به هیأت‌مدیره و هیأت امنای سازمان تأمین‌اجتماعی و صندوق‌های تابعه ارائه شده که در صورت تصویب این پیشنهاد، مبلغ وام قرض‌الحسنه پرداختی به بازنشستگان از 12 میلیون تومان به 20 میلیون تومان افزایش می‌یابد.

براساس اظهارات مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، طی دو سال گذشته بالغ بر 106 هزار میلیارد تومان بدهی بانکی این سازمان که از سنوات قبل از سال 93 تا 1400 ایجاد و تأمین‌اجتماعی به‌عنوان اَبَربدهکار بانکی مطرح شده بود را تسویه کردیم، همچنین بالغ بر 180 هزار میلیارد تومان بدهی دولت به تأمین‌اجتماعی که مربوط به بدهی‌های انباشته سنوات قبل بود، پرداخت شد. در بودجه سال جاری نیز جمعاً 80 هزار میلیارد تومان بابت تأدیه بدهی دولت به تأمین‌اجتماعی پیش‌بینی شده است.

صحبت‌های مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در حالی مطرح می‌شود که علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت صبح امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران از موافقت هیأت وزیران با پیشنهاد تامین اجتماعی برای افزایش حقوق بازنشستگان به میزان افزایش حقوق مصوبه برای کارگران خبر داده بود.

با این حال و با وجود تورم حدود 50 درصدی باید ببینیم آیا دولت برنامه‌ای برای کاهش تورم و متناسب کردن آن با افزایش حقوق بازنشستگان خواهد داشت یا خیر؟

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − 3 =

پراپ تریدینگ

کمان