شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
کد خبر : 2360

پس‌انداز مردم در بانک‌ها رشد داشته است

روحانی: طرح‌های مهمی به بورس عرضه می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، حجت الاسلام حسن روحانی صبح امروز در آیین آغاز بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت‌خانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی در استان ایلام که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: امسال برای ما سال بسیار مهمی است؛‌ سالی که از یک طرف تحریم و از یک طرف توطئه‌های

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، حجت الاسلام حسن روحانی صبح امروز در آیین آغاز بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت‌خانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی در استان ایلام که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: امسال برای ما سال بسیار مهمی است؛‌ سالی که از یک طرف تحریم و از یک طرف توطئه‌های دشمنان و از طرف دیگر کرونا را داریم. اما باید امسال را در عمل تبدیل کنیم به سال جهش تولید و همانطور که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند امسال باید یک اقدام ویژه‌ای در بخش تولید اعم از کشاورزی، صنعت، خدمات و … انجام دهیم.

بیشتر بخوانید:
تناقض‌‎های اقتصادی بی‌پایان آقای رئیس جمهور

وی افزود: امسال دست به دست هم می‌دهیم تا سال، سال جهش تولید باشد و دشمنان ما هم بداند که این ملت قدرتمند در برابر توطئه آنها تسلیم نخواهد شد.

قدردانی رئیس جمهور از تلاش و مجاهدت کارگران ایرانی

رئیس جمهور با تبریک روز کارگر و قدردانی از تلاش و مجاهدت همه کارگران ایرانی تصریح کرد: در طول سال‌های گذشته و بویژه امسال که سال سختی برای همه مردم بود، با مشکلاتی که این بیماری برای سلامت مردم و هم برای شغل و کار مردم ایجاد کرد، اما در عین حال کارگران عزیز در کارگاه‌های خود فعال بودند و با همه توان برای رفع نیازمندی‌های کشور خدمت کردند.

روحانی ادامه داد: اینکه امروز می‌بینیم محصولات کشاورزی مورد نیاز مردم، محصولات غذایی مردم و محصولات مربوط به نیازهای بهداشتی، به وفور در اختیار مردم است، در سایه کار و تلاش کارگران عزیز است و در کنار تلاشی که کادر درمانی و پزشکی در این ایام انجام دادند که مجاهدت بزرگی بود، کارگران هم برای رفع نیازمندی‌های جامعه تلاش ومجاهدت کردند.

وی گفت: تلاش ما بر این متمرکز بوده که بتوانیم در این ایام، سلامت مردم را به عنوان هدف اول مورد حراست قرار دهیم و بعد هم نیازهای مردم را بتوانیم در بازار تأمین کنیم و کارگاه‌ها و بنگاه‌های تولیدی بتوانند به فعالیت خودشان ادامه دهند.

پس‌انداز مردم در بانک‌ها رشد کرده است

رئیس جمهور با بیان اینکه امسال شرایط ما به دلیل این ویروس کمی سخت است،‌ تاکید کرد: در این روز کارگر احساس می‌کنم که عده‌ای از کارگران و فعالان اقتصادی ما در فشار و مضیقه هستند؛ اما در کنار همه این سختی‌ها قدم های بسیار خوبی را هم امسال شاهد هستیم. گزارشی را دیروز بانک مرکزی از وضع پس‌انداز مردم به من در بانک‌ها داد که رشد داشته است.

حجت الاسلام حسن روحانی ادامه داد: در بورس هم شاهد یک تحول و رشد بی نظیر بودیم که مردم عزیز ما و آن ۲ میلیون نفری که بیشتر در بورس فعال هستند،‌ از این تحول خوشحال هستند و هم سود فرآوانی به آنها رسیده است. همچنین طرح‌های بسیار مهمی در هفته‌ها و ماه‌های پیش رو به بورس عرضه خواهد شد.

روند ثبت‌نام دریافت بیمه بیکاری متوقف شده است

وی افزود: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری با آزاد شدن سهام عدالت موافقت کردند، برای مردم بسیار مهم است. آنهایی که دارای سهم یک میلیونی هستند اگر بخواهند سهمشان را در معرض فروش قرار بدهند رقم قابل ملاحظه‌ای در اختیارشان قرار می‌گیرد و آنهایی که می‌خواهند نگه دارند و می‌توانند نگه دارند و شاید بهتر باشد، سود خوبی هم شامل آنها می‌شود، هم امسال که سودش مربوط به پارسال است و سال آینده که سود امسال است. این هم قدم مهمی بود که با دستور مقام معظم رهبری در زمینه مسأله بورس برداشته شد.

رئیس جمهور در همین زمینه بیان کرد: در این ۷ الی ۱۰ روز یک مقدار فعالیت اقتصادی شروع شده و خیلی با احتیاط این فعالیت‌ها را ادامه می‌دهیم. دیروز وزیر کار اعلام کرد روند ثبت نام دریافت بیمه بیکاری متوقف شده و حتی برخی از آنها اعلام کردند که از این ثبت نام بیمه بیکاری خارج می‌شوند و دنبال شغل‌شان می‌روند و این خبر بسیار خوشحال‌کننده‌ای برای من بود.

وی بر همین اساس اضافه کرد: البته می‌دانم در بسیاری از شغل‌ها مشکل داریم و ماه‌ها مشکل داریم، چون برای ما روشن نیست که پایان این بیماری چه روزی و تاریخی است و این برای همه مبهم است. با رهبران بعضی از کشورها که مذاکره می‌کردیم از آنها سوال می‌کردم که شما پیش‌بینی‌تخصصی‌تان کی است آنها می‌گفتند ما نمی‌دانیم. ممکن است چند ماه و یکی از آنها می‌گفت تا سال آینده گرفتارش باشیم.

باید اشتغال را حفظ کنیم

وی بیان کرد: بنابراین، شرایط، شرایط سخت است اما در عین حال امید ما بسیار زیاد است یکی از این امیدها، طرح‌هایی است که افتتاح می‌شود. تقریباً افتتاح ها از آغاز سال شروع کردیم و از چند هفته پیش این افتتاح سوم هفتگی است که داریم ان‌شاء الله به همین صورت افتتاح‌ها را در استان‌ها و طرح‌های مختلف ادامه می دهیم.

روحانی عنوان کرد: یکی از طرحهایی که امروز افتتاح شد مربوط به طرح‌های آب بود و اعلام شد که برای بیش از ۵ هزار نفر اشتغال مستقیم درست می‌شود و در بخش کشاورزی هم گفتند که بیش از ۵۵۰۰ اشتغال مستقیم درست می‌شود.

حجت الاسلام حسن روحانی اظهار داشت: برای ما مهم است که امسال بتوانیم اشتغال را حفظ کنیم و نگذاریم مردم بیکار باشند. نشاط و سلامت مردم حفظ شود و امیدوارم خداوند سال خوبی را برای ما مقرر کرده باشد.

رئیس جمهور در خاتمه سخنانش تصریح کرد: دعای مردم عزیز ما در این ماه مبارک رمضان ان‌شاء الله دعای مستجاب است و امیدواریم به عید فطر که می‌رسیم روحیه ما شادتر و توکل ما به خدا بیشتر باشد و شرایط کشور هم آن روز بهتر باشد.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × سه =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان