شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
کد خبر : 10672

روحانی:‌ لایحه بودجه منطبق بر نیازهای جامعه و مردم تنظیم شده است

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،‌حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در یکصد و هشتاد و پنجمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت اظهار کرد: بر اساس شرایطی که بودجه سال ۱۴۰۰ تنظیم شده، این بودجه حاوی پیام‌های روشن و متعدد و بیانگر وضعیت اقتصادی کشور در سال آینده است و

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،‌حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در یکصد و هشتاد و پنجمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت اظهار کرد: بر اساس شرایطی که بودجه سال ۱۴۰۰ تنظیم شده، این بودجه حاوی پیام‌های روشن و متعدد و بیانگر وضعیت اقتصادی کشور در سال آینده است و از این نظر هم فعالان اقتصادی و هم عموم مردم می‌توانند افق روشن اقتصادی سال آینده را از پیام‌های بودجه دریافت و مسئولان مرتبط با حوزه های مختلف اقتصادی نیز این پیام ها را به‌طور شفاف برای افکار عمومی بیان کنند.

رییس جمهوری تصریح کرد: از مهمترین پیام های بودجه سال آینده حمایت از قشرهای کم درآمد با در نظر گرفتن پرداخت های هدفمند معیشتی، جبران تورم در دستمزد کارکنان، کارگران و حقوق بگیران، تامین کالاهای اساسی مبتنی بر نیازهای مردم، تامین مواد اولیه برای تولید کارخانه‌ها و مهمتر از همه سرعت بخشیدن به توسعه زیرساخت‌های کشور است و سایر موارد نیز در روزهای آینده برای مردم تشریح خواهد شد.

روحانی با تاکید بر ضرورت آمادگی برای رساندن تولید نفت کشور به ظرفیت طبیعی برای صادرات گفت: به دلیل تحریم‌های قبل از برجام، تولید و فروش نفت با محدودیت‌ها روبرو شد ولی با عملی شدن برجام و رفع تحریم ها، توانستیم در مدت کوتاهی فروش نفت را به بیش از دو میلیون بشکه برسانیم و با وجود ابزارهای عملیاتی و تجربه‌های ارزنده، امروز هم این آمادگی برای افزایش سریع تولید نفت بیشتر وجود دارد.

بیشتر بخوانید: جزئیات طرح محاسبه رایگان گازبهای ۳۰ درصد از مشترکان خانگی

بر اساس تصمیم ستاد اقتصادی دولت، وزارت نفت کلیه اقدامات لازم برای آماده سازی منابع و تجهیزات صنعت نفت برای تولید و فروش متناسب با ظرفیت موجود را ظرف سه ماه آینده به کار خواهد گرفت.

رییس جمهوری گفت: جنگ اقتصادی آمریکا موانع متعددی برای صادرات نفت و محصولات پتروشمی کشور ایجاد کرد، اما هیچوقت آرزوی ترامپ در به صفر رساندن صادرات ایران محقق نشد و آن آرزو را با خود خواهد برد.

رییس دولت دوازدهم در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: با توجه به فشارها و هزینه های روزافزون و رفع مضیقه‌های ناشی از کرونا، دولت همسو با رهنمودهای مقام معظم رهبری، کمک به اقشار کم درآمد و آسیب پذیر، را یکی از راهبردهای مهم در شرایط کنونی می‌داند.

روحانی با اشاره به اینکه کرونا و موانع تحریم‌ها موجب وقفه در بخش چشمگیری از کسب و کارها شده است، خاطرنشان کرد: در چنین شرایط بی سابقه‌ای، دولت از همه راهکارها و ظرفیت‌های ممکن برای ارتقای تاب آوری اجتماعی و اقتصادی اقشار زیان دیده و حمایت از نیروی کار بهره برده است.

در این جلسه نحوه تحقق و اجرای تخصیص آب و گاز رایگان به اقشار کم برخوردار و کم مصرف مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد پس از بررسی دقیق و شفاف در وزارت‌خانه های نفت و نیرو و تصویب نهایی، اطلاع رسانی دقیق و شفاف برای افکار عمومی انجام شود.

منبع: ایرنا

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده − هفت =

پراپ تریدینگ

کمان