شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
کد خبر : 81843

رغبت بیشتر مردم برای خرید تخم مرغ نسبت به مرغ و گوشت

رغبت بیشتر مردم برای خرید تخم مرغ نسبت به مرغ و گوشت
از آنجایی که توان خرید مردم برای گوشت قرمز و مرغ کم شده است مصرف تخم مرغ افزایش و رغبت بیشتری برای خرید تخم مرغ از خود نشان می دهند.

به گزارش شهر بورس، ناصر نبی‌پور، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار با بیان اینکه قیمت تخم‌مرغ اصلاح شده است، گفت: دولت با توجه به تورم و افزایش هزینه‌های تمام شده، با فروش تخم‌مرغ کیلویی ۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان درب مرغداری و کیلویی ۵۶ هزار تومان برای مصرف‌کنندگان موافقت کرد اما هم اکنون میانگین قیمت این محصول درب مرغداری‌ها کیلویی ۴۰ هزار تومان است و بالاتر از این نرخ خریداری ندارد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار خاطر نشان کرد: ازآنجایی‌که توان خرید مردم برای گوشت قرمز و مرغ کم شده است مصرف تخم‌مرغ افزایش و رغبت بیشتری برای خرید تخم‌مرغ از خود نشان می‌دهند.

ناصر نبی‌پور ، با بیان اینکه قیمت تخم مرغ اصلاح شده است، گفت: دولت با توجه به تورم و افزایش هزینه‌های تمام شده، با فروش تخم‌مرغ کیلویی ۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان درب مرغداری و کیلویی ۵۶ هزار تومان برای مصرف‌کنندگان موافقت کرد اما هم اکنون میانگین قیمت این محصول درب مرغداری‌ها کیلویی ۴۰ هزار تومان است و بالاتر از این نرخ خریداری ندارد.


بیشتر بخوانید : قیمت یک کیلو مرغ بسته بندی چند؟ + جدول قیمت


وی با اشاره به توقف صادرات تخم‌مرغ در هفته اخیر، بیان کرد: حجم تولید بیشتر از نیاز داخلی است و باید مازاد تولید صادر شود اما از آنجایی‌که شرایط صادرات دشوار شده است تولیدکنندگان انگیزه‌ای برای صادرات ندارند؛ مقرر کرده‌اند برای بازگشت ارز باید شورای اقتصاد تصمیم بگیرد که صادرکننده چقدر باید مابه التفاوت ارز پرداخت کند همچنین صادرکنندگان برای بازگشت ارز باید تعهد محضری بدهند.

اگر صادرکننده نداند که چقدر باید مابه التفاوت ارز حاصل از صادرات پرداخت کند نمی‌تواند صادر کند. سال گذشته این مابه التفاوت ۲ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۳ هزار تومان بود؛ اما اگر شورای اقتصاد تصمیم بگیرد که مابه التفاوت باید ۱۰ هزار تومان شود صادرکننده باید از کدام منبع این پول را تامین کند؟

این فعال اقتصادی تخم‌مرغ را ارزان‌ترین پروتئین در سبد خانوارها معرفی کرد و افزود: در سال جاری با گرم شدن دمای هوا میزان مصرف تخم‌مرغ کاهش پیدا نکرد این در حالیست که همواره در این بازه زمانی میزان مصرف کاهش پیدا می‌کرد؛ اما هم اکنون میانگین سرانه مصرف تخم‌مرغ بالای ۱۴ کیلو گرم شده است.

ازآنجایی‌که توان خرید مردم برای گوشت قرمز و مرغ کم شده است مصرف تخم‌مرغ افزایش پیدا کرده و رغبت بیشتری برای خرید تخم‌مرغ از خود نشان می‌دهند.

به گفته رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار؛ میادین میوه و تره‌بار سطح شهر هر میزان که تخم‌مرغ نیاز داشته باشند اتحادیه می‌تواند در اختیار آنها قرار بدهد.

نبی‌پور مازاد ماهیانه تخم‌مرغ را حدود ۱۵ تا ۱۶ هزار تن دانست و افزود: مرغ‌های تخم‌گذار ۶۵ تا ۷۰ هفته به کشتارگاه‌ها فرستاده شدن و اگر قیمت همچنان روی میانگین ۴۰ هزار تومان باقی بماند شاهد کشتار بیشتر مرغ‌های تخم‌گذار خواهیم بود.

رغبت بیشتر مردم برای خرید تخم مرغ نسبت به مرغ و گوشت

وی با اشاره به کمبود سویا در بازار، گفت: سویا کیلویی ۱۶ هزار و ۳۰۰ است اما این خوراک دام در بازار موجود نیست و دولت سویاهایی که پول آن را دریافت کرده است را تحویل نمی‌دهند؛ همچنین قیمت کلسیم فسفات افزایش قیمت را تجربه کرده است و قیمت آن کیلویی ۵۰ هزار تومان شده است این در حالیست که قیمت آن ۲ ماه پیش کیلویی ۲۸ هزار تومان بود و این افزایش قیمت در سایر ریز مغذی‌ها نیز تکرار شده است.

این فعال اقتصادی در پایان با بیان اینکه بهترین تخم‌مرغ در خاورمیانه را ایران تولید می‌کند، گفت: قطر، عمان، بحرین، عراق، افغانستان خواهان تخم‌مرغ ایران هستند و اگر قیمت تخم‌مرغ ترک و ایران یکی باشد تخم‌مرغ ایران را انتخاب می‌کنند.

منبع : ایلنا

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 − دوازده =

پراپ تریدینگ

کمان