صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
کد خبر : 108341

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

رشد دلار تا کجا ادامه دارد؟/ منتظر دلار 62 هزار تومانی باشیم؟

رشد دلار تا کجا ادامه دارد؟/ منتظر دلار 62 هزار تومانی باشیم؟
قیمت دلار از روزهای گذشته روند صعودی پیدا کرده و امروز به کانال 52 هزار تومان رسید، اما رشد دلار تا کجا ادامه دارد؟

به گزارش شهر بورس، از اواسط امسال دلار روند تقریباً خنثی‌ای داشت و نوسانات چندانی را تجربه نکرد. از حدود 10 روز گذشته اما، نوساناتی در بازار ارز اتفاق افتاد و امروز نرخ دلار به کانال 52 هزار تومان رسید. در این بین، این سوال برای مردم به وجود آمده که رشد دلار تا کجا ادامه دارد؟

در هفته گذشته، طلا 2.61 درصد و سکه 5.97 درصد رشد داشتند. رشد دلار، منجر به رشد طلا و سکه در بازار داخلی و همچنین صندوق‌های طلا نیز شده است. به طوری که قیمت سکه رفاه امروز به کانال 33 میلیون تومان رسید.

مجتبی دیبا کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با شهر بورس درپاسخ به این سوال که «رشد دلار تا کجا ادامه دارد؟»، اخیر اظهار داشت: اگر از زاویه دید صفت‌های پولی بانک مرکزی دنبال جواب این مسئله باشیم، باید به دنبال سیاست‌های اعمال شده بانک مرکزی برویم که نتیجه بخش نبود.

وی ادامه داد: عدم مدیریت بانک‌های ناتراز در این مدت منجر به اضافه برداشت از منابع بانک مرکزی شد و ما شاهد خالص دارایی‌ها نزد بانک مرکزی بودیم که منفی شد.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به نرخ بهره گفت: در این بخش رفتارها غیرموثر برای بازار تلقی شد چراکه با یک تورم نزدیک به 50 درصد و نرخ بهره 23 تا 25 درصد، ما نرخ بهره منفی و ضعف ریال را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: مسئله حجم نقدینگی هم که برای همه واضح است و البته با نکته ماکسیمم حجم نقدینگی شاید فاصله داشته باشیم و شاید در بهار سال آینده به ماکسیمم فعلی حجم نقدینگی برسیم و حرکت دلار تا 62 هزار تومان را شاهد باشیم.

دیبا با بیان اینکه فعلا سیاست ارزپاشی کارساز است، توضیح داد: نکته دیگری که این روزها بر بازار تاثیرگزار بود، نفتکش سوئد بود که توقیف آن بر تاثیر دلار به دلیل روابط با کشور فروشنده یعنی عراق و کشور خریدار یعنی ترکیه امروز کاملا مشخص شد.


بیشتر بخوانید: دلار 70 هزار تومانی و طلای 3/5 میلیونی در راه است؟


وی ادامه داد: امروز قیمت دلار در محدوده 52 هزار تومان در حال معامله است و حرکتی که شاهد هستیم یک حرکت مهم برای بازار تلقی می‌شود.

دلار تا کجا رشد خواهد کرد؟

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه اگر امروز سیاست گذار می‌توانست ارزپاشی را بیشتر کند تا زیر 51 هزار تومان برگشت قیمت رقم می‌خورد، گفت: این اتفاق رخ نداد و بازار هم میلی به عرضه ندارد و به همین دلیل تقاضای بیشتری را شاهد بودیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در کوتاه مدت دلار 52700 تا 53 هزار تومان و حتی اگر مسئله نفتکش حل نشود تا 54 هزار و 700 هم رشد داشته باشد اما حرکت بزرگ دلار بعد از انتخابات به دلیل سیاست‌های پولی که عمق و ماندگاری بیشتری دارد، بررسی می‌شود.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 2 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان