شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
کد خبر : 83165

رئیس سازمان بورس در افتتاحیه نمایشگاه صنعت مالی:

دو طرفه شدن بازار به ثبات بورس کمک می کند

دو طرفه شدن بازار به ثبات بورس کمک می کند
عشقی رئیس سازمان بورس با اشاره به دو طرفه شدن بازار سرمایه، خاطرنشان کرد: از همین نمایشگاه امسال، بحث قرارداد آتی سهام را راه‌اندازی خواهیم که به ثبات بازار کمک می‌کند.

به گزارش شهر بورس، مجید عشقی در مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه اظهار داشت: در این دو سال که از ریزش بازار سرمایه می‌گذرد، اتفاقات زیادی رخ داده است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه فرصتی است تا از نوآوری‌ها و پیشرفت‌های صنعت مالی رونمایی شود و فرصت طلایی برای دانش مالی و سرمایه‌گذاری عموم مردم و سرمایه‌گذاران خواهد بود.

رئیس سازمان بورس از راه‌اندازی مرکز افکارسنجی بازار سرمایه خبر داد و گفت: برای اولین بار برای اینکه بتوانیم سواد مالی را ارتقا بدهیم، مرکز افکارسنجی راه‌اندازی کردیم.

وی درمورد نقش بخش خصوصی در بازار سرمایه، گفت: بخش عمده‌ای از خدمات بازار سرمایه توسط بخش خصوصی ارائه می‌شود. بین ۱۰ کارگزار برتر، کارگزاری‌های خصوصی به چشم می‌خورند.


بیشتر بخوانید: عشقی: روزانه یک میلیارد تومان سرمایه خرد وارد بازار می شود


عشقی ادامه داد: بخش خصوصی کارهای بزرگی در این بازار انجام داده‌اند و از بخش خصوصی حمایت می‌کنیم. ان‌شاءالله این کار در سال ۱۴۰۲ نیز ادامه خواهد یافت.

وی عنوان کرد: افزایش مشارکت مردم و مردمی‌سازی اقتصاد، تنها راه تحقق رشد تولید است. یکی از برنامه‌های ما، پذیرش بخش خصوصی واقعی در بازار سرمایه است.

رئیس سازمان بورس با اشاره به دو طرفه شدن بازار سرمایه، خاطرنشان کرد: از همین نمایشگاه امسال، بحث قرارداد آتی سهام را راه‌اندازی خواهیم که به ثبات بازار کمک می‌کند.

عشقی ادامه داد: این ابزار مورد استقبال فعالان بازار است اما به دلیل پیچیده بودن، نیاز به آموزش دارد. صندوق‌ها و سبدگردان‌ها برای ثبات در بازار می‌توانند از این ابزار استفاده کنند.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هشت − 6 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان