شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
کد خبر : 3749

دلایل روحانی برای افزایش بی‌سابقه نرخ ارز؛ این شوک موقت و گذراست

حسن روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به افزایش روزهای اخیر ارز و قیمت بی سابقه دلار 20 هزار تومانی واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، حسن روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به افزایش روزهای اخیر ارز و قیمت بی سابقه دلار 20 هزار تومانی واکنش نشان داد و گفت : سیاست هدایت نقدینگی براساس برنامه های پایدار برای تقویت تولید و پایه های اقتصاد مولد به طور منسجم آغاز شده و موضوعاتی نظیر فعال کردن بورس برای عرضه منطقی سهام یا فعال کردن معادنی که عده ای طی سال های گذشته در اختیار گرفته اند اما هیچ فعالیت اقتصادی ندارند، پیگیری می شود.

وی افزود: فروش اوراق به صورت کاملا اقتصادی و باصرفه به مردم و از آن مهمتر فروش اموال و زمین های دولتی برای ساخت مسکن از دیگر اقدامات مهم دولت برای تحول پایدار و اساسی در اقتصاد است تا بتوان نقدینگی را به سمت اقتصاد مولد و پایدار هدایت کرد. تشکیل بورس مسکن نیز از جمله اقدماتی برای تشویق و حمایت از سرمایه گذاری و تولید گسترده مسکن از طریق تامین زمین و تسهیلات مالی لازم خواهد شد.

رئیس جمهور ادامه داد : دولت با جدیت سیاست های پولی کنترل نقدینگی و تورم و همچنین مدیریت بازارهای مالی و بویژه قیمت ارز را دنبال می کند و مردم ایران شرایط و مشکلات ناخواسته مانع پیشبرد برنامه های اقتصادی را درک می کنند و اطمینان دارم با همراهی یکدیگر از این شرایط سخت و ناخواسته عبور خواهیم کرد.

روحانی با تاکید بر اینکه نوسانات و شوک اخیر بازار ارز، دلیل و ریشه بنیادی اقتصادی ندارد، افزود: برخی تحرکات و عملیات روانی در عرصه بین المللی علیه ایران و همچنین ایجاد گرانی غیرواقعی در بین مردم از عوامل اصلی آشفتگی و نوسانات اخیر بازار ارز است. بنابراین مسولان اقتصادی بویژه دست اندرکاران بازارهای مالی باید با قوت و جدیت اجرای سیاست ها و برنامه های مصوب برای کنترل و مدیریت بازار ارز را در دستور کار دهند تا مانع از ایجاد بار روانی اثر افزایش قیمت ارز بر سایر اقلام و کالاها شده و نوسانات کوتاه مدت و گذرای ارز کنترل شود.

وی تاکید کرد: مطمئن ترین آرامش بازار ، ایفای تعهد صادرکنندگان برای برگشت ارز به چرخه اقتصاد و مدیریت بانک مرکزی در فضای آرام و باثبات بازارها است . کمک دستگاه های تبلیغی و رسانه ها در کنار مساعدت نهادهای نظارتی و اقدامات بانک مرکزی هم هیجانات غیر واقعی را مهارمی کند.

روحانی گزارش های دریافتی مبنی بر باز شدن مرزها و عادی شدن صادرات و واردات به شرایط قبل از کرونا را در آرامش بازار مالی و ارز موثر دانست و افزود: افزایش صادرات و تلاش های موفقیت آمیز برای بازگشت درامدهای ارزی به کشور و همچنین عرضه ارز حاصل از صادرات از سوی صادرکنندگان ، وضعیت آرام تری را در بازار ارز به وجود خواهد آورد.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده − ده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان