شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶
کد خبر : 49820

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

در ۱۴۰۱ منتظر این عرضه اولیه ها باشید

در ۱۴۰۱ منتظر این عرضه اولیه ها باشید
ورود شرکت های جدید به بازار سرمایه طی تمامی این سال‌ها اتفاق افتاده و خرید سهام آنها که به عرضه اولیه مشهور است، همواره طرفداران خاص خودش را داشته است.

به گزارش شهر بورس، با وجود ریزش بازار سرمایه طی ماه های گذشته، عرضه های اولیه در بازار همچنان ادامه دارند و برخی از سهامداران چشم به سودهای هر چند اندک این عرضه‌ها دوخته‌اند و خبر خوب برای این دسته از افراد اینکه در ۱۴۰۱ منتظر این عرضه اولیه ها باشید.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشت، کشش بازار برای عرضه های اولیه جدید است. در شرایطی که بورس حال مساعدی ندارد و فروشندگان همچنان در حال خودنمایی هستند، عرضه اولیه می‌تواند اندک قدرت تقاضای ایجاد شده در بازار را هم به سمت خود سوق بدهد و حتی کلیت بازار در فشار فروش به وجود بیاورد.


بیشتر بخوانید: در سال 1401 با سرمایه خود چه کنیم؟


بر اساس اعلام مدیر پذیرش بورس و اوراق بهادار تهران در اسفندماه سال گذشته، بورس تهران برنامه‌ریزی‌های لازم برای عرضه اولیه سهام ۱۰ شرکت درج شده و ۷ شرکت‌ پذیرفته‌ شده را انجام داده تا در فرصت مناسب نسبت به عرضه آنها اقدام کند.

در این شرایط به نظر می‌رسد که در سال ۱۴۰۱ حداقل ۱۷ عرضه اولیه در بازار سرمایه انجام خواهد شد.

شرکت های مختلف در حالی در صف ورود به بازار سرمایه قرار گرفته‌اند که در اواخر سال گذشته، اهالی بازار سرمایه اعتراضات زیادی به انجام این عرضه اولیه ها داشتند و حتی به تحریم عرضه اولیه نماد فزر هم اقدام کردند که باعث ثبت رکورد کم‌ترین میزان مشارکت در یک عرضه اولیه از سال ۹۹ شد.

در ۱۴۰۱ منتظر این عرضه اولیه ها باشید

با این حال، نمادهای عالیس و امیران برای قرار گرفتن در لیست عرضه اولیه‌ها طی هفته پایانی اسفندماه درج نماد شدند.

از طرفی دیگر، نماد‌های گلپخش، آلومینا، سفید، شرازی، اردستان و کایزد و چند نماد دیگر در بازار‌های بورس و فرابورس درج شده‌اند که احتمال عرضه اولیه‌شان دور از ذهن نیست.


بیشتر بخوانید: کدام بازار در سال 1400 بیشترین بازدهی را داشت؟ + جدول


شرکت‌هایی از جمله پتروشیمی‌های تبریز، الوند و اروند، شرکت پالایشی ستاره خلیج فارس، خدمات ارتباطی رایتل، شرکت حمل و نقل ریلی رجا، هلدینگ سلولزی، پخش دارویی اکسیر، پالایشگاه امام خمینی شازند، کارگزاری صبا تامین، تپسی، سرمایه گذاری صنایع لاستیک (نخ تایر صبا)، شیمی بافت، فروشگاه شهروند، صنایع عمومی تامین و حریر خوزستان نیز دیگر شرکت‌هایی هستند که زمزمه ورودشان به بازار سرمایه شنیده می‌شود و می‌توانند در سال ۱۴۰۱ وارد بورس شوند.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 1 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان