شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷
کد خبر : 56706

وزیر اقتصاد:

در ماه های گذشته اتفاقات مبارکی رخ داده است

در ماه های گذشته اتفاقات مبارکی رخ داده است
احسان خاندوزی وزیر اقتصاد گفت: این اقدامات نقطه شروع تحول اقتصادی است و بسیار راه در پیش داریم تا در تولید و سرمایه گذاری در اذربایجان شرقی به وضعیت ایده‌آل برسیم.

به گزارش شهر بورس، سید احسان خاندوزی در نشست با فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی، اظهار داشت: امیدوارم بخشی از مشکلات مطرح شده از سوی مدیران و فعالان اقتصادی، برطرف شده و در آذربایجان شرقی شاهد افزایش رونق باشیم. باید به خاطر داشته باشیم که اگر در رده‌های مختلف کارمند دولت هستیم، بناست عملکرد ما در جنگ اقتصادی به چابک‌تر، فعالانه‌تر و کم‌هزینه‌تر شدن مجموعه اقتصادی کشور کمک کند.

وی افزود: در خیلی از دستگاه‌ها نگاه بخشی وجود دارد و گویا برخی مدیران ما فراموش می‌کنند که برای کوتاه کردن مسیر و گره گشایی از مشکلات کشور در آن صندلی نشسته‌اند. امیدوارم تدابیری اندیشیده شود که سرمایه گذاران با امید بیشتری فعالیت کنند و انتظار می‌رود این استان به الگوی تشویق به سرمایه گذاری تبدیل شود.

وزیر اقتصاد با اشاره به اقدامات دولت برای رفع مشکلات اقتصادی، خاطرنشان کرد: اتفاقات مبارکی در ماه‌های گذشته رخ داده اما این اقدامات نقطه شروع تحول اقتصادی است و بسیار راه در پیش داریم تا در تولید و سرمایه گذاری در اذربایجان شرقی به وضعیت ایده‌آل برسیم.


بیشتر بخوانید: مالیات و منابع شرکت های آذربایجان شرقی به شهرهای دیگر می رود


خاندوزی در واکنش به گلایه‌های مطرح شده پیرامون عدم تخصیص منبع مالیاتی شرکت‌های بزرگ، یادآور شد: انگشت شمار استان‌هایی هستند که مسئله حساب‌های مالیاتی در آنها باقی مانده و طی چند ماه اخیر به اندازه چند سال گذشته جابه‌جایی ‌حساب‌ها اتفاق افتاد و موج رضایت مندی را به گوش ما و آقای رئیس جمهور رساند.

وی ادامه داد: بحث مالیات و درآمد مس سونگون و برخی شرکت‌های فولادی نیازمند مذاکره با وزارت صمت است. این شرکت‌ها همچنان از سوی ایمیدرو تفکیک نشده و برای ما و سازمان مالیاتی هم قابل شناسایی نیست، اما بید بتوانیم حق منطقه‌ای استان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برگردانیم. یک در هم آمیختگی بین شرکت‌ها وجود دارد که امیدوارم با کمک وزارت صمت آن را در مبدا جدا کنیم و منفعت شرکت‌ها به استان برگردد.

وزیر اقتصاد با انتقاد شدید از پایین بودن درصد تخصیص تسهیلات برخی بانک‌های خصوصی در آذربایجان شرقی به استان، گفت: این کار را به هیچ وجه نمی‌توان توجیح کرد که از ۱۰۰ واحد منابع بانک، پنج واحد را در استان تسهیلات بدهند و ۹۵ واحد به بیرون از استان برود. مطمئن باشید اگر این بانک‌ها دولتی بود، این اقدام روز شنبه منجر به تغییر در مدیران آن می‌شد. با این حال، از رئیس کل بانک مرکزی درخواست خواهم کرد که یک بخشنامه محکم ارائه بدهد تا این رویه تصحیح شود.

خاندوزی تصریح کرد: در صورتی که رویه موجود اصلاح نشود، چه نیازی است که از طرف دولت مجوز افتتاح شعبه در استان به آن بانک بدهیم تا منابع را جذب کنند و آن را به تهران بفرستند و عطش نقدینگی در استان وجود داشته باشد؟ متاسفانه برخی نهادها دقیقا مسئولیت انحراف منابع را دارد. این بانک‌ها یا باید رویه خودشان را تصحیح کند یا برخورد شدید انتظامی صورت بگیرد.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده + نه =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان