شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
کد خبر : 58732

کارشناس بازار سرمایه:

در صورت کاهش سود بانکی، نقدینگی جدید به بورس وارد خواهد شد

در صورت کاهش سود بانکی، نقدینگی جدید به بورس وارد خواهد شد
مهدی حیدرزاده گفت: جاماندگی بازار سرمایه از بازارهای موازی دلایل متعددی دارد که نرخ سود بانکی یکی از مقصران اصلی این جریان است و تا زمانی که این نرخ کاهش نیابد، سرمایه جدیدی به بازار سهام وارد نمی‌شود.

به گزارش شهر بورس، مهدی حیدرزاده کارشناس بازار سرمایه به بررسی مسیر بورس در نیمه‌ دوم سال ۱۴۰۱ و چالش‌های آن پرداخت و به بورسان گفت: مشکل اصلی این روزهای بورس افزایش بهره بانکی و سود بدون ریسک است. تا زمانی که این نرخ کاهش نیابد، سرمایه جدیدی به بازار سهام وارد نمی‌شود و به صورت روزانه شاهد خروج پول خواهیم بود.

براساس گزارش سنا، وی در ادامه افزود: بازار سرمایه به صورت سنتی به منظور پوشش تورم همچنان نقش ایفا کرده و در سال‌های گذشته نقش خود را به نحو احسن ایفا کرده است.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه؛ جاماندگی بازار سرمایه از بازارهای موازی دلایل متعددی دارد که نرخ سود بانکی یکی از مقصران اصلی این جریان است و تا زمانی که این نرخ کاهش نیابد، سرمایه جدیدی به بازار سهام وارد نمی‌شود و به صورت روزانه شاهد خروج پول خواهیم بود.


بیشتر بخوانید: اراده ای برای رشد بورس وجود ندارد


حیدرزاده عنوان کرد: قیمت کامودیتی، نرخ تورم در کشورهای بزرگ، جنگ اوکراین و وضعیت نامشخص برجام، مردم را به سمت بازارهایی که ریسک محور هستند سوق نمی‌دهد.

وی بر این باور است که احتمال افزایش قیمت‌ها در بازار سرمایه دور از دسترس نیست و این امر نیاز به صبر و تلاش دارد و همچنین عزم جدی برای رونق بازار سرمایه باید وجود داشته باشد.

این کارشناس با بیان اینکه بورس کشور برگرفته از ارزش دلار است و به صورت مستقیم و غیرمستقیم قیمت دلار بر آن موثر است، گفت: با توجه به اینکه موضوع برجام تاثیر زیادی بر قیمت دلار خواهد گذاشت، صنایعی که صادرات با قیمت مناسب‌تر و رقابتی‌تر داشته باشند، نقدینگی وارد بازار کرده و به رشد اقتصاد کشور کمک خواهند کرد.

وی تاکید کرد: بدون ارتباط مناسب با جامعه جهانی وضعیت صنعت کشور از لحاظ فروش سخت پیش خواهد رفت.

وی معتقد است که برجام تا حدی می‌تواند به بهبود وضعیت عملیاتی شرکت‌های بورسی کشور کمک کند اما نمی‌تواند تنها راه نجات بازار سرمایه باشد.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 3 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان