شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۸:۵۱
کد خبر : 68190

حقوق‌دان بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس تشریح کرد؛

قانون درباره تعلیق عرضه خودروهای جدید در بورس کالا چه می گوید؟

قانون درباره تعلیق عرضه خودروهای جدید در بورس کالا چه می گوید؟
حمید اسدی حقوق‌دان بازار سرمایه به تشریح ابعاد قانونی تعلیق ورود خودروهای جدید به بورس کالا پرداخت و بر لزوم شفاف سازی ناشران در کدال تاکید کرد.

حمید اسدی حقوق دان بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره تعلیق عرضه خودروهای جدید در بورس کالا، اظهار داشت: ورود و پذیرش خودرو در بورس کالا یکی از عوامل تاثیرگذار بر میزان سودآوری و تغییرات گزارش های مالی ناشران پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار است که هرگونه تغییر در این خصوص نیازمند افشای عمومی است.

وی افزود: در واقع طبق قانون بازار اوراق بهادار کلیه ناشران مکلف به ارائه و افشای سریع اطلاعات در سامانه کدال هستند. لذا ناشران بورسی مکلف به تبعیت از قوانین و مقررات بازار سرمایه بوده و در صورت نقض این قوانین مشمول مسئولیت انضباطی و یا حسب مورد کیفری خواهند بود.

حمید اسدی خاطرنشان کرد: بنابراین هرگونه مصاحبه در رسانه ها توسط اشخاص تا زمان انتشار موضوع در سامانه کدال فاقد وجاهت قانونی است. همچنین هرگونه الزام آوری نسبت به تغییر فرآیندهای بازار سرمایه و سیاست گذاری در این حوزه نیازمند حکم مرجع قضایی و یا شورای عالی بورس خواهد بود.


بیشتر بخوانید: اجماع نمایندگان مجلس برای عرضه خودرو در بورس کالا


این حقوق‌دان بازار سرمایه یکی از موارد شفافیت در نظام اقتصادی هر کشور را رقابت پذیری و امکان کشف قیمت در بازارهای مالی دانسته و عنوان کرد: عرضه خودرو در بورس کالا در همین راستا توسط شرکت های سازنده و با هماهنگی ارکان بازار سرمایه صورت گرفته است.

وی یادآور شد: آنچه که من بعد به عنوان مقرره قانونی در خصوص قیمت گذاری خودرو جاری می‌شود ممنوعیت قیمت گذاری این کالا توسط دولت به استناد ماده ۱۸ قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید به منظور تسهیل اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی است.

حمید اسدی ادامه داد: در همین راستا و مستند به بند ۱۱ ماده ۷ قانون بازار اوراق بهادار سازمان بورس و اوراق بهادار نیز مکلف به حمایت از حقوق و منافع سهامداران به ویژه سهامداران خرد است.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 1 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان