شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸
کد خبر : 67147

حمایت قاطع مدیرعامل سایپا از عرضه خودرو در بورس کالا

حمایت قاطع مدیرعامل سایپا از عرضه خودرو در بورس کالا
حمایت قاطع مدیرعامل سایپا از عرضه خودرو در بورس کالا در حالی اتفاق افتاده که مدیران دو شرکت خودروسازی به سازمان بازرسی کل کشور فراخوانده شده بودند.

به گزارش شهر بورس، عرضه خودرو در بورس کالا که از چند ماه پیش آغاز شده، امیدواری برای بهبود مشکلات این صنعت را در پی داشته است. این اتفاق که سود مناسبی را نصیب خودروسازان کرده، حالا با حمایت قاطع مدیرعامل سایپا مواجه شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان بازرسی کل کشور سه شنبه گذشته در نشست با مدیران دو خودروساز بزرگ و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد باید تا تعیین تکلیف عرضه خودرو در بورس کالا، روند قرعه کشی ایران خودرو و سایپا ادامه داشته باشد.


بیشتر بخوانید:قیمت پژو 207 در معاملات امروز بورس کالا مشخص شد


محمدعلی تیموری مدیرعامل سایپا در این خصوص گفت: 4 ماه است که محصولات گروه سایپا از فرایند قرعه کشی خارج است، ولی فروش فوق العاده و عرضه محصول در بورس کالا بر اساس شرایط و ضوابط مجلس بوده تا محصولات را به دست مصرف کنندگان برسانیم.

مدیرعامل سایپا با اشاره به افزایش شمارگان تولید خودرو افزود: امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 92 هزار خودرو بیشتر عرضه کرده ایم، وقتی افزایش تولید اتفاق افتاده است قسمتی از بازار را مدیریت می‌کنیم و افزایش تولید را ادامه می‌دهیم و تمایلی نداریم به فضای قرعه کشی وارد شویم.

حمایت قاطع مدیرعامل سایپا از عرضه خودرو در بورس کالا

تیموری گفت: از دید ما بورس کالا قانونی بوده و 5 ماه برای خودروسازان بخش خصوصی جاری بوده و ما تازه یکبار عرضه کرده ایم که این جلسه گذاشته شده و من فکر می‌کنم ساز و کاری که در بورس کالا وجود دارد کاملا قانونی است. ما به تصمیمات سازمان بازرسی تمکین می‌کنیم، اگر خارج از قانون بود بررسی می‌کنند و اعلام می‌کنند روال عادی ادامه پیدا می‌کند و اگر خلافش باشد اعلام می‌کنند.


بیشتر بخوانید: بورس کالا هفته آینده میزبان 4 هزار دستگاه پژو 207


وی در خصوص برنامه این خودروسازی برای عرضه خودرو در بورس کالا گفت: یکشنبه هفته آینده 4 هزار شاهین در بورس عرضه می‌شود و برای خودرو‌های کوئیک اتوماتیک و کوئیک R، ساینا CNG و اتوماتیک و آپشنال در حال پذیرش هستیم.

تیموری افزود: به خاطر اینکه بیش از 90 درصد فروش‌های دو خودروساز به صورت پیش فروش 6 ماهه، 9 ماهه و یکساله است و در بورس کالا فقط فروش 90 روزه است، تعداد آن کمتر از 10 درصد است.

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − دو =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان