شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۸
کد خبر : 56181

در گفت‌وگو با شهر بورس؛

حسین مریدسادات: پرتفوی سهامداران غرق در باتلاق شده است

حسین مریدسادات: پرتفوی سهامداران غرق در باتلاق شده است
حسین مرید سادات با انتقاد از بلاتکلیفی در مذاکرات برجام، گفت: پرتفوی سهامداران غرق كه در باتلاق شده، اما باید به این سوال پاسخ داد که طولانی شدن مذاکرات به نفع چه کسانی است؟

حسین مریدسادات کارشناس بازار سرمایه درگفت‌وگو با شهر بورس، اظهار داشت: بر كسى پوشيده نيست كه دو سال سخت بر اهالى بازار سرمايه گذشت، اما بايد پرسيد كه چه چالش هايى پيش روى بازار بورس بوده كه پس از ريزش تاريخى سال 1399، كماكان حال روز بازار خوب نيست.

وی افزود: در ابتدا بايد به اين موضوع اشاره كرد كه در اين دو سال گذشته چه بر سهامدار آمده است؟ سبدهاى سرمايه گذاران غرق كه در باتلاق ضرر شده؛ به طورى كه حتى صداى قديمى ها و خاک خورده‌هاى بازار هم در شرايط كنونى درآمده است.

حسین مریدسادات بیان کرد: اولين چالش پيش‌روى بازار بورس، بانک مركزى و نرخ بهره بين بانكى است. یک سال از مصوبه مجلس درباره كاهش نرخ بهره بين بانكى به زير ٢٠ درصد گذشته، اما نه تنها كم نشد؛ بلكه هفته‌ها افزايش نرخ بهره بين بانكى در مدار صعود قرار داشت و رياست بانک مركزى درباره اين افزايش پاسخ روشنى ندادند.


بیشتر بخوانید: دولت و وزارت صمت؛ دو تهدید مهم برای بورس


به گفته این کارشناس بازار سرمایه؛ چالش بعدى مربوط به وزارت صمت و تصميمات مبهم و بدون ثبات مرتبط با بورس كالا است. بورس كالا مكانى امن جهت اتصال خريدار و فروشنده واقعى جهت مبادله در يک قيمت منصفانه بوده و سال‌هاست كه امتحان خود را پس داده است، اما وزارت صمت علاوه بر اين كه براى فروش خودرو شرايط را تسهيل نكرد؛ بلكه به يكباره به جاى پاسخ به صورت مسئله، خود مسئله را پاک و فروش خودرو در بورس كالا را یک ساعت مانده به شروع فرايند ملغى كرد!

وی یادآور شد: بايد از مديران وزارت صمت پرسيد كه چه كسانى و با چه ابزار فشارى چنين تصميم مهمى را يک ساعت مانده به اجرا باطل مى كنند و كدام عدله پشت اين تصميم است؟

حسین مریدسادات تصریح کرد: ضلع سوم اين هرم، مديران سازمان بورس هستند. تمامى فعالان بازارسرمايه نسبت به عملكرد رئیس سازمان بورس انتقادهايى دارند و بايد عملكرد يك ساله شخص مجید عشقى بررسى شود. همچنین تصميمات بدون پشتوانه علمى، عدم حمايت از سهامدار حقيقى در شرايط حساس و نداشتن توانايى جهت احقاق حق سهامدار در یک سال فعاليت مديران تالار شيشه‌اى سعادت آباد كاملا مشهود است.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: بايد به یک مولفه ديگر هم پرداخت و آن چالش بازار بورس با برجام يا بدون برجام است. امروز در بازار بورس با یک خير از سهامدار زيان ديده نوسان گرفته شد، بايد ديد چه كسانى از طولانى شدن روند مذاكرات در بازار سرمايه نفع مى برند.

حسین مریدسادات گفت: بازار بورس در مرداد سال ١٤٠١ مملو از فرصت ها و چالش‍‌هاى جذاب است و اميدواريم اين چالش ها تبديل به پاييز رويايى این بازار شود.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 − هشت =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان