شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۰
کد خبر : 56166

یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس مطرح کرد؛

دولت و وزارت صمت؛ دو تهدید مهم برای بورس

دولت و وزارت صمت؛ دو تهدید مهم برای بورس
یک کارشناس بازار سرمایه دولت و وزارت صمت را دو تهدید مهم برای بورس دانسته و عنوان کرد: عدم دستکاری دولت و وزارت صمت می‌توانیم شاهد ادامه دار بودن رشد در بازارهای مالی باشیم.

کاویان عبداللهی عضو کمیته سرمایه گذاری کارگزاری آتی ساز بازار در گفت‌وگو با شهر بورس، اظهار داشت: در معاملات امروز شاهد رشد بازار بودیم که این رشد عمدتا ناشی از اخبار خوب پیرامون توافق و برجام اتفاق افتاد.
وی افزود: لازم به ذکر است که ارزندگی سهام موجود در بازار شرایط را برای رشد بازار ایجاد کرد که این رشد می‌تواند عوامل مختلفی را در بربگیرد، اما عمدتا اخبار پیرامون برجام توانست تاثیر بیشتری را در بازار داشته باشد.
این کارشناس بازار سرمایه یادآور شد: در 3 هفته گذشته شاهد کاهش نرخ بهره بین بانکی بودیم که این موضوع هم می‌تواند یکی از عوامل تاثیرگذار در رشد بازار باشد. عمدتا انجام توافق می‌تواند تاثیر مثبتی روی صنایع خودرو و بانک بگذارد، اما باید به این موضوع توجه کرد که شرکت هایی با موضوع فعالیت دیگر در بازار حضور دارند که به واسطه وجود تحریم‌ها هم مجبور به فروش محصولات خود با تخفیف در بازارهای جهانی هستند و هم مستهلک بودن تجهیزات این شرکت ها باعث شده بهره‌وری این شرکت ها در تولید محصول خود کاهش یابد و محصولات با کیفیت کم‌تری را تولید کنند که این محصولات به واسطه کیفیت پایین تر ارزش کمتری داشته و همچنان با تخفیف های بیشتر و یا قیمت های پایین تر به فروش می رسند.


بیشتر بخوانید:در نشست میز صنعت لاستیک و تایر در سازمان بورس چه گذشت؟


عبداللهی بیان کرد: نرخ دلار نیما نیز در مدت اخیر رشد کرده و سعی می‌کند به نرخ بازار آزاد نزدیک شود که این موضوع می تواند باعث ادامه دار بودن رشد در بازار شود؛ همچنین ابهامات زیادی همچنان گریبان‌گیر بازارسرمایه است. یکی از بزرگ ترین مشکلات بازار سرمایه قیمت گذاری دستوری و دخالت دولت و وزارت صمت در بازارهای بورس است که با اقدامات باعث به هم خوردن نظم بازار شده و عرصه را بر بازارهای مالی تنگ کرده‌اند.
به گفته این فعال بازار سرمایه؛ وزارت صمت و دولت به عنوان بزرگ ترین تهدید برای بازار سرمایه در جهت خلاف شفافیت و کارایی بازار اقدامات زیادی را انجام داده‌اندکه با عدم دستکاری دولت و وزارت صمت می‌توانیم شاهد ادامه دار بودن رشد در بازارهای مالی باشیم.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 − 6 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان