شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
کد خبر : 55074

در گفت‌وگو با شهر بورس؛

حسین عبدی: شرایط مبهم بورس تا فصل مجامع ادامه دارد

حسین عبدی: شرایط مبهم بورس تا فصل مجامع ادامه دارد
حسین عبدی کارشناس بازار سرمایه پیش بینی کرد که با توجه به ابهامات موجود، معاملات کم رمق بورس تا فصل مجامع ادامه داشته باشد.

حسین عبدی در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره معاملات روز گذشته بازار سرمایه و افت ۴ هزار واحدی شاخص کل، اظهار داشت: بازار در بخش تقاضا جان نداشت و معاملات به طور کلی وضعیت خوبی نداشتند. حجم تقاضا و نقدینگی موجود در بازار به دلیل قرار گرفتن بین دو تعطیلی، چندان دلچسب نبود.

وی افزود: طی چند هفته اخیر، تنش ها و ابهامات سیاسی موجود، بورس را فرسایشی کرده است، به دلیل متوقف شدن رشد نرخ ارز و گزارش هایی که شرکت ها طی چند هفته اخیر منتشر کردند و بیانگر این بود که فعلا نرخ تورم و در نرخ فروش و صورت های مالی آنها تاثیری ندارد، باعث شد تا روند تقاضا در بازار به شدت کاهش یابد و روند نزولی را در پیش بگیرد تا ارزش معاملات به دو هزار و 800 میلیارد تومان برسد که این رقم در بورس قابل قبول نیست.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به در پیش بودن مجامع شرکت‌ها، خاطرنشان کرد: در روزهای آینده منتظر گزارش های جدید شرکت ها و مجامع هستیم. احتمالا در مجامع شرکت های بزرگ اخباری از طرح های توسعه ای و آخرین وضعیت شرکت ها خواهیم شنید که قطعاً در روند بازار تاثیرگذار است.


بیشتر بخوانید: ابهام در وضعیت بازار سرمایه با بلاتکلیفی در برجام


حسین عبدی ادامه داد: با توجه به اینکه دولت اخباری را مبنی قطعی برق و گاز تعدادی از صنایع منتشر کرد، می‌توان گفت این اخبار اثر منفی خود را گذاشته و بازار این پالس‌های منفی را مورد محاسبه قرار داده است. بنابراین بازار از این پس در انتظار گزارش ۳ ماهه شرکت‌ها خواهد تا ببیند آیا تورم و نرخ ارز در نرخ فروش مانند بهای تمام شده شرکت ها تاثیر گذار است و آیا حاشیه سود شرکت ها افزایش پیدا خواهد کرد یا خیر.

وی یادآور شد: ابهامات سیاسی فعلی که فضای بازار را پر ابهام تر از گذشته کرده یکی از مولفه های دیگری است که همچنان بازار به دنبال اخبار مرتبط با آن است. در این شرایط، اخبار برجام به شدت برای بورس اهمیت دارد.

این کارشناس بازار سرمایه درباره روند معاملات بورس طی روزهای آینده، گفت: به نظر می رسد معاملات همچنان با حجم کم تقاضا پیش برود و نوسانات بیشتر به سمت منفی دنبال شود. افت چندانی برای شاخص کل پیش‌بینی نمی‌شود و سهامداران با احتیاط بیشتری معاملات را دنبال می‌کنند.

حسین عبدی عنوان کرد: به نظر می رسد این شرایط تا اتمام فصل مجامع ادامه داشته باشد و از آنجایی که دولت در پی کنترل تورم است تا اقتصاد با انضباط بیشتری همراه شود، پس شرکت های دولتی و خصولتی با رشد قیمت سهام همراه نمی شوند.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 4 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان