شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲
کد خبر : 55059

مدیر مسئول شهر بورس:

ابهام در وضعیت بازار سرمایه با بلاتکلیفی در برجام

ابهام در وضعیت بازار سرمایه با بلاتکلیفی در برجام
امیر توپچی پور مدیر مسئول و صاحب امتیاز شهر بورس بر بلاتکلیفی بازارهای مالی به خاطر نامشخص بودن آینده برجام تاکید کرد.

به گزارش شهر بورس،امیر توپچی پور در خصوص وضعیت این روزهای بازار سرمایه گفت:مسئله مهم این روزهای بازارهای مالی فاصله نرخ دلار نیمایی با نرخ آزاد است.

بر اساس گزارش مدار اقتصادی، امیر توپچی پور، مدیر مسئول و صاحب امتیاز شهر بورس درباره وضعیت بازارسرمایه گفت: در حال حاضر ارزش معاملات بازارسهام به سبب کاهش نقدینگی به نسبت قبل کمتر شده و روند سرمایه‌گذاری به سمت سهام کوچک در حال حرکت است. اکنون فرآیند سرمایه گذاری در بازارهای پولی و مالی همانند بورس، ارز، سکه، طلا و غیره تحت تاثیر طولانی شدن مذاکرات برجام با ابهام روبه‌رو است.


بیشتر بخوانید: در مجمع کچاد چه گذشت؟


بهترین های سرمایه گذاری

توپچی پور در خصوص وضعیت صنایع بورسی، گفت: با این حال صنایع پالایشی، زراعی و خودرویی به سبب اخباری که این روزها مخابره می‌شود، وضعیت سوددهی خوبی را تا پایان سال خواهند داشت. البته سیاست‌گذاران باید تصمیماتی را اتخاذ کنند که مردم سرمایه‌های خود را به طور مجدد به بدنه بازارسرمایه تزریق کنند؛ زیرا در غیر این صورت شاهد رشد حباب گونه سایر بازارهای موازی خواهیم بود.

توپچی پور به چالش های فعلی بازارسرمایه اشاره و تاکید کرد: در هفته‌های گذشته علی‌رغم رشد نرخ ارز، بازارسرمایه واکنش مثبتی نشان نداد که علت آن را می‌توان استفاده صنایع صادراتی از دلار نیما و کاهش قیمت جهانی برخی محصولات تولیدی دانست. نکته قابل توجه دیگر در بازارسرمایه، فاصله نرخ ارز در بازارآزاد با نرخ نیماست، زیرا چنین امری سبب لطمه به شرکت‌های بورسی و سهامداران شده است. بنابراین فعلا نمی‌توان انتظار چندانی از بازارهای مالی داشت. از همین رو، دید بلندمدت تنها استراتژی فعلی در داد و ستد بورسی است.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان گفت: پیشنهاد بنده به سرمایه گذاران در بازار سهام، سرمایه گذاری غیرمستقیم یا تشکیل پرتفوی متنوع از سهم‌های ریالی و دلاری است؛ زیرا در این صورت ریسک سرمایه گذاری خود را به حداقل می‌رسانند.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو + هشت =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان