صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱
کد خبر : 85888

حامد همتی در گفتوگو با شهر بورس؛

بورس تا پایان سال صعودی است/ حجم معاملات بیشتر می شود

بورس تا پایان سال صعودی است/ حجم معاملات بیشتر می شود
حامد همتی کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار بورس تا پایان سال صعودی است و تا پایان سال شاخص کل به 3 میلیون واحد نزدیک خواهد شد.

حامد همتی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس درباره وضعیت بازار سرمایه تا پایان سال اظهار داشت: وضعیت رو به رشد بازار سرمایه یک سری عوامل چالشی و البته نقاط قوت دارد؛ نمایشگاه صنعت مالی نشان داد برخی ابزارهای متنوع برای جذب سرمایه در بازار طراحی شده است.

بازار بورس تا پایان سال صعودی خواهد بود

وی ادامه داد: ما دیدیم که با رو به رشد بودن این ابزارها در ماه اول سال روند فزاینده معاملات را داشتیم؛ بعدها بازارهای موازی مانند خودرو بخشی از این نقدینگ را به خود جذب کردند اما اینها موقتی است روند بازار با رو به رشد بودن حجم تقاضا و فزونی صف‌های خرید بعد از مجامع روند صعودی فروردین را خواهیم داشت اما نه به صورت شارپی بلکه به صورت متعادل.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: در فروردین 1401 هنوز قیمت سهام‌های شاخص ساز ما رشد نکرده بودند، پی بر ای‌های جذابی داشتیم. سهام شرکت‌هایی مثل خودرو و پتروپالایشی‌ها مخصوصا اگر سود خوبی تقسیم کنند بعد از مجامع روند رو به رشد خواهیم داشت و حتما حجم معاملات از 20 همت هم بالاتر خواهد رفت.


بیشتر بخوانید: بورس یک حرکت صعودی به سهامداران بدهکار است


حامد همتی کارشناس بازار سرمایه در خصوص دلایل کاهش ارزش معاملات بازار عنوان کرد: بازارهای موازی به ویژه خودرو و اخبار برجامی باعث این مساله بود که بازار را به چالش کشید؛ در خود مسکن هم رکودی که در یک ماه اخیر رخ داد به همین دلیل بود البته خوشبختانه بازار سرمایه به مانند گذشته تاثیری پذیری از دلار ندارد و ثبات خود را حفظ کرده است و حتی یک روز منفی و یک روز مثبت بودن بازار هم پسندیده است.

همتی تاکید کرد: اگر سهامداران ما بلندمدتی و میان مدتی باشند می‌توانند در این بازار سودسای کنند وگرنه در صف‌های خرید سنگین جذابیتی برای حرفه‌ای ها وجود ندارد، من فکر می‌کنم بعد از مجامع قطعا حجم معاملات از فروردین ماه هم بالاتر خواهد رفت.

وی در خصوص بازارهای موازی رقیب بازار بورس گفت: اصلی‌ترین بازاری که جذب نقدینگی دارد بازار مسکن است، شرکت‌های خودروساز با حجم ثبت نامی که داشتند توان بیشتری برای جذب نقدینگی ندارند. تنها بازار رقیب بازار سرمایه مسکن است اما این بازار هم زمان زیادی برای خروج حباب به ویژه در برخی مناطق نیاز دارد.

بازار بورس تا پایان سال صعودی خواهد بود

حامد همتی کارشناس بازار سرمایه ابراز داشت: فکر می‌کنم تا پایان سال سقف قبلی را خواهیم زد و شاخص به 3 میلیون نزدیک خواهد شد. به سهامداران توصیه می‌کنم که با تفکر به بازار ورود کرده و از آن خارج شوند چون بسیاری از صف‌های فروش غیرواقعی هستند و بازیگران می‌خواهند سهام را از دست سهامداران خارج کنند.

 

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − دو =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان