تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
کد خبر : 109829

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

جک s5 در نگاه کلی + مزایا و معایب

جک s5 در نگاه کلی + مزایا و معایب
در این گزارش مزایا و معایب یکی از محصولات پرطرفدار کرمان موتور مورد بررسی قرار گرفته شده؛ جک s5 در نگاه کلی چطور است؟

به گزارش شهر بورس، خودرو جک S5 یکی از محصولات موفق و پرطرفدار کرمان موتور در ایران است که تا به امروز در سه مدل متفاوت عرضه شده است. نسخه دنده ای که حد فاصل سال های 1393 الی 1396 به بازار عرضه شد.

مدل اتوماتیک که از سال 1395 تا 1400 عرضه شده و نسخه فعلی و فیس لیفت آن که از سال 1401  شروع به عرضه شده است، سه نسخه s5  تا به امروز بوده است.

در ادامه به بررسی مشخصات، مزایا و معایب و سه ایراد شایع مدل های دنده ای و اتوماتیک خواهیم پرداخت.

مزایای جک s5

توان فنی نسبتا بالا

جک اس 5 یک موتور سر حال دو لیتری توربوشارژ به قدرت ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور ۲۶۵ نیوتن متر را به کار گرفته و با توجه به استفاده از گیربکس ۶ دنده اتوماتیک دو کلاچه، خودرویی چابک با رانندگی نسبتا مهیج به‌حساب می‌آید.

 امکانات رفاهی مناسب در مدل اتومات

از جمله امکانات شاخص این مدل، می‌توان به آینه‌های جانبی تاشونده برقی، پورت ۱۲ ولت صندوق عقب، روکش صندلی چرمی، گرمکن صندلی‌های جلو، صندلی ۶ حالته برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک دو کاناله، استارت دکمه‌ای، ورود بدون کلید، پشت‌سری فعال، چهار کیسه هوا، دوربین عقب، نمایشگر داشبورد، ۶ عدد اسپیکر، فرمان برقی حساس به ‌سرعت، تنظیم برقی ارتفاع نور، کرنرلایت، ترمز پارک برقی، سنسور باران، سنسور فشار باد تایر، سیستم کنترل پایداری، سامانه کنترل سرعت در سرپایینی و سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی اشاره کرد.

بازار دست دوم پر رونق

در حال حاضر جک s5 از لحاظ خریدوفروش با مشکل چندانی روبه رو نیست و مالکان این خودرو می‌توانند ماشین خود را در حداقل زمان با قیمت مناسب به فروش برسانند. بنابراین بازار دست دوم تقریبا پررونق یکی دیگر از مزیت‌های جک اس 5 به‌حساب می‌آید.

معایب جک s5

 حساسیت بیشتر موتور توربو شارژ

موتور جک اس ۵  نیاز دارد تا از لحاظ بنزین و کیفیت روغن مورد قرار بگیرد و از سیالات استاندارد استفاده کند تا زودتر از موعد دچار خرابی نشود.

هزینه نگهداری بالا

موتورهای توربوشارژ نیز به صورت ذاتی هزینه نگهداری و استهلاک بیشتری نسبت به نمونه‌های تنفس طبیعی دارند. این موارد در کنار هم می‌تواند در دراز مدت هزینه‌های سرویس، نگهداری و تعمیرات JAC S5 شما را به طور چشمگیری افزایش دهد.

ایرادات شایع در خودرو جک S5:

جک s5

رایاتور خنک کن گیربکس

یکی از ایرادات مهم و شایع جک S5 نفوذ آب (ضدیخ) به داخل بخش روغنی خنک کن گیربکس است که موجب ایراد در گیربکس و سیستم خنک کاری موتور می‌شود.

ایراد فوق مربوط به قطعه ای به نام رادیاتور خنک کن گیربکس است که وظیفه خنک کاری روغن گیربکس را به عهده دارد و روی گیربکس به صورت مجزا نصب می‌شود.

از مهم‌ترین علایم این ایراد می‌توان به تقه گیربکس و همچنین رویت ماده ژله‌ای سفید رنگ ناشی از ترکیب شدن روغن گیربکس و ضدیخ در داخل منبع انبساط آب و قسمت های داخلی موتور اشاره کرد.

برای جلوگیری از ایراد فوق توصیه می‌شود هر 70 هزار کیلومتر نسبت به تعویض رادیاتور خنک کن گیربکس اقدام شود.

صدای ناهنجار موتور

جک s5

دیگر ایراد مهم و بسیار شایع، صدای ناهنجار از قسمت موتور که مربوط به قسمت منیفولد دود است.

در این ایراد پیچ های منیفولد دود بریده شده و واشر منیفولد دود دچار سوختگی می شود. این اتفاق باعث می‌شود صدای بسیار ناهنجار مخصوصا در استارت اولیه به گوش برسد.

ازپیامدهای این ایراد می‌توان به کاهش قدرت موتور و آسیب به توربو شارژ اشاره کرد. برای جلوگیری از این ایراد راه حل دقیقی نمی‌توان ارائه کرد، اما کارشناسان توصیه می‌کنند که هنگام روشن کردن خودرو، اتومبیل را به مدت 5 دقیقه در حالت درجا و دور موتور آرام روشن بگذاریم.

اشکال در سیستم سوخت رسانی

سومین ایراد شایع و معمول به ایراد در سیستم سوخت رسانی برمی‌گردد که باعث ریپ زدن و کاهش توان موتور و گاها روشن نشدن خودرو می‌شود.

عمده دلیل این ایراد، مربوط به شمع‌های موتور است که به دلیل کیفیت پایین و عدم استفاده از شمع مناسب بروز می کند. در مجموع می‌توان گفت که استفاده از شمع مناسب در این خودرو الزامی است.

 

انواع قطعات یدکی برای خودرو جک S5

برای خودرو جک S، قطعات یدکی اصلی و اورجینال مانند ترمز، روغن موتور، فیلترها، روانکارها، تسمه‌ها و باتری موجود است.

استفاده از قطعات یدکی نامناسب ممکن است به عملکرد خودرو آسیب برساند، بنابراین توصیه می‌شود در این خودرو، طعات اصلی و شرکتی استفاده شود که از صحت و کیفیت قطعه اطمینان داشته باشیم.

لازم به ذکر است که قطعات شرکتی که توسط نمایندگی‌‎های مجاز تهیه و نصب می ‎شود دارای گارانتی بوده و همچنین نسبت به بازار ارزان تر خواهد بود.

آیا ایرادات در خودرو جک S5 تاثیری بر کارایی آن دارد؟

بله، ایرادات شایع در خودرو جک S5 ممکن است تاثیر مستقیمی  بر کارایی آن داشته باشد. به عنوان مثال، مشکلات در سیستم سوخت رسانی می‌تواند منجر به کارایی پایین موتور و حنی از کار افتادن موتور شود.

رفع ایرادات، بهبود کارایی و ایمنی خودرو را به دنبال دارد.

مدت زمان گارانتی و شرایط استفاده از آن

گفتنی است مدت زمان گارانتی خودرو جک s5  پنج سال یا 150 هزار کیلومتر است که برای استفاده از شرایط گارانتی  انجام به موقع سرویس اولیه ضروری است.

همچنین انجام سرویس‌های دوره‌ای و رعایت نکات گارانتی که در دفترچه گارانتی ثبت شده، الزامی است. لازم به ذکر است، سرویس های دوره ای خودرو هر 5 هزار کیلومتر یک بار خواهد بود.

درباره جک اس 5  فیس لیفت (1.5 لیتر GDi)

جک اس 5 فیس لیفت که از سال 1401 وارد بازار شده، نسخه آپدیت شده و به روز رسانی شده اس5 (2 لیتر) است.

این خودرو با داشتن موتور مجهز به سیستم (GDI) پیشرانه ای بسیار قوی در اختیار متقضی قرار می‌دهد و به لحاظ مصرف سوخت عملکرد مناسبی نسبت به اس 5 (دو لیتری) دارد.

این نسخه از جک اس 5 از نظر نمای ظاهری و کابین تفاوت چندانی با اس 5 (2لیتر) ندارد. عمده تفاوت به قسمت موتور و سیستم خنک کننده خودرو مربوط می‌شود، اما اصلی ترین تفاوت متعلق به سیستم سوخت رسانی خودرو است.

 

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج − چهار =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان