شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
کد خبر : 80546

جزئیات عرضه اولیه جدید بورس اعلام شد

جزئیات عرضه اولیه جدید بورس اعلام شد
شرکت کشاورزی و دامپروری فجر اصفهان با نماد "زفجر" که به زودی عرضه اولیه می شود. در ادامه به جزئیات این عرضه اولیه پرداخته شد.

به گزارش شهر بورس، رقم فروش شرکت کشاورزی و دامپروری فجر اصفهان در مدت ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۱۴۰۱ به حدود ۷۵۲ میلیارد تومان رسید. هم چنین فروش اسفند ماه ۷۳ میلیارد تومان ثبت شد.

شرکت کشاورزی و دامپروری فجر اصفهان، افزایش تولید پسته و علوفه، افزایش نرخ فروش شیر از جمله دلایل افزایش سود در دوره اخیر بوده است.
لازم به ذکر است که دامپروری فجر اصفهان دوره ۹ ماهه را با سود خالص ۷۸ میلیارد تومانی (۸۷ تومان به ازای هر سهم) پشت سرگذاشت که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۹۱درصد رشد داشته است.

درآمد عملیاتی زفجر در طی این دوره ۹ ماهه با رشد ۹۲ درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته همراه بوده است و مقدار ۴۵۱ میلیارد تومان گزارش شده است.

حاشیه سود ناخالص ۹ ماهه گذشته ۹۳درصد بوده است.

زفجر در پاییز ۱۲۸ میلیارد تومان درآمد داشته است که نسبت به بهار و تابستان به ترتیب ۱۹درصد و ۲۱ درصد افت داشته است.

بر اساس گزارش ارزش‌گذاری که از سوی تامین سرمایه نوین منتشر شده، در روش تنزیل جریان نقدی، ارزش هر سهم زفجر ۱۰۳۸ تومان و در روش ضریب قیمت به سود، ارزش هر سهم ۱۰۵۳ تومان برآورد شده است. همچنین طبق روش خالص ارزش روز دارایی‌ها قیمت هر سهم این شرکت ۳۱۲۶ تومان بوده که در نهایت میانگین موزون ارزش‌های برآوردی برای هر سهم ۱۱۴۹ تومان است.

ضریب قیمتی ۱۰ تعیین شده که امروز این رقم بین ۱۵ تا ۱۷ مرتبه است، خالص روز ارزش دارایی‌های شرکت ۲۸۰۰ میلیارد تومان بوده که بر اساس دلار ۲۸ هزار تومانی بوده که امروز دلار بازاری حدود ۵۰ هزار تومان است.

حاشیه سود شرکت نیز در سه چهار سال اخیر ۱۲ درصد بوده که با توجه به مقایسه با گروه زراعت، با هم‌گروه‌های خود همخوانی دارد.

حمیدرضا اسماعیلی مدیرعامل شرکت کشاورزی و دامپروری فجر اصفهان در رابطه با عرضه اولیه این شرکت گفت: این مجموعه دارای شش واحد فعال است و سه واحد ویژه دامپروری دارد که انواع دام سنگین و سبک را پرورش می‌دهد و سه واحد زیرمجموعه نیز، ویژه فعالیت‌های کشاورزی و باغداری است.

اسماعیلی به معرفی واحدهای مختلف زفجر و ظرفیت‌های هر یک از این واحدها پرداخت و گفت: «واحد گاوداری صنعتی رحمت‌باد شهرستان نطنز» در زمینی به مساحت ۴۰ هکتار احداث شده که زمین آن مربوط به اراضی ملی بوده و از جهاد کشاورزی به طور رسمی اجاره شده است. طبق اقدامات صورت‌گرفته به زودی اسناد مالکیت این زمین‌ها به نام شرکت فجر اصفهان انتقال پیدا می‌کند.

به گفته وی ظرفیت این واحد حدود ۶۰۰۰ رأس دام است و به صورت سالانه ۴۵ هزار تن شیر خام تولید می‌کند که از مزیت‌های رقابتی این واحد، رکورد تولید ۴۶ گرم شیر به ازای هر رأس دام است. واحد دامپروری صنعتی رحمت‌باد در سال ۱۴۰۱ در بین ۱۱۰ واحد استان اصفهان از نظر تولید و پارامترهای اقتصادی و فنی، رتبه اول استان را به خود اختصاص داد.

مدیرعامل زفجر با اشاره به اینکه این مجموعه بالغ بر ۶۵۰ رأس تلیسه در طول سال تولید می‌کند، در خصوص صادرات این شرکت نیز گفت: اقدامات لازم برای صادرات ۳۰۰ رأس دام در حال انجام است و با اخذ مجوزها، این دام‌ها را به کشورهای همسایه صادر خواهیم کرد که درآمدزایی خوبی برای شرکت به ارمغان می‌آورد.


ددانا سِرُم تولید می کند/ رشد 71 درصدی نماد پس از عرضه اولیه


اسماعیلی در ادامه با اشاره به اینکه واحد بعدی مجموعه زفجر، «واحد پرواربندی صنعتی دام سنگین گوشتی» است، افزود: به منظور پرورش دام گوشتی، واحدی را که چندین سال راکد و غیرفعال بود از شرکت یاقوت کویر اجاره کردیم که ظرفیت آن ۳۵۰۰ رأس دام گوشتی است و سالانه ۲۰۰۰ تن گوشت قرمز تولید می‌کند.

به گفته وی دام مورد نیاز این واحد پرواربندی از واحد رحمت آباد و مابقی نیز از شرکت‌های تابعه هلدینگ کشاورزی تامین می‌شود.

مدیرعامل زفجر در ادامه به معرفی «واحد پرورش بز شیری در شهرستان قلع گنج» کرمان پرداخت و گفت: بزهای این واحد از کشور اسپانیا وارد شده که با ظرفیت ۶۰۰۰ رأس دام، حدود ۲۰۰۰ تن شیر خام به صورت سالانه و دو کیلوگرم به ازای هر دام را تولید می‌کند.

مدیرعامل فجر اصفهان با اعلام اینکه در «واحد زراعت و تولید نهال شهرستان اردستان» ۲۷۵ هکتار باغ پسته داریم که بالغ بر ۱۲۰ تن پسته خشک در سال تولید می‌کند، اضافه کرد: همچنین طرح احداث ۲۰۰ هکتار باغ پسته اکبری و احمدآبادی در دست اقدام است که ۱۳۰ هکتار آن احداث شده و مابقی نیز امسال کلید می‌خورد که سطح تولید پسته این واحد را به بیش از ۴۰۰ هکتار می‌رساند.

حمیدرضا اسماعیلی در ادامه درباره واحد دیگر مجموعه کشاورزی و دامپروری فجر اصفهان به نام «واحد زراعت و تولید مهیار و نونهالان» که در شهرضا واقع شده است، گفت: این واحد دارنده ۱۲ حلقه چاه است که سالیانه یک میلیون و ۴۴۰ متر مکعب آب تولید می‌کند. در این واحد حدود ۱۰۰ هکتار کشت گیاهان علوفه‌ای داریم که ۱۰ درصد از نیاز علوفه واحدهای دامپروری رحمت آباد را تامین می‌کند.

منبع: ایبنا

 

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 3 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان