تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷
کد خبر : 8461

جزئیاتی از اولین معامله مسکن در بورس

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، جواد فلاح، مدیر مطالعات اقتصادی شرکت بورس کالای ایران گفت: برمبنای تاکیدات مقام معظم رهبری، بانک‌ها موظف به واگذاری املاک مازاد خود هستند. از این رو در بازار املاک و مستغلات بورس کالای ایران که پیش از این شاهد عرضه یک واحد تجاری از سوی شرکت عمران شهر جدید

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، جواد فلاح، مدیر مطالعات اقتصادی شرکت بورس کالای ایران گفت: برمبنای تاکیدات مقام معظم رهبری، بانک‌ها موظف به واگذاری املاک مازاد خود هستند. از این رو در بازار املاک و مستغلات بورس کالای ایران که پیش از این شاهد عرضه یک واحد تجاری از سوی شرکت عمران شهر جدید پردیس در این بازار بودیم، با همان مدل پذیرش مسکن از سوی بانک اقتصاد نوین انجام شد.

اطلاعیه عرضه این ملک ۱۰ روزکاری قبل از زمان معامله منتشر شد و در این مدت متقاضیان خرید امکان بازدید از ملک را داشتند. در نهایت روز گذشته متقاضیان در ساعت ۹:۳۰ صبح در حراج شرکت کردند. خریدار نهایی روی قیمت پایه که توسط کارشناس رسمی دادگستری مشخص شده بود، این ملک را خریداری کرد. طی مدت ۱۰ روز کاری که عرضه‌کننده در اطلاعیه عرضه مشخص کرده، خریدار موظف است ۹۵ درصد ارزش ملک را به شکل نقدی پرداخت کند. پس از آن مبایعه‌نامه از سوی طرفین امضا خواهد شد و در آخر سراغ تنظیم سند رسمی خواهند رفت که ۵ درصد الباقی مبلغ ملک مورد معامله در این زمان تسویه خواهد شد.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، عرضه‌های بعدی در این بازار مربوط به ۷ ملکی است که درخواست پذیرش آن از سوی شرکت عمران شهر جدید هشتگرد به بورس کالا آمده است که فرآیند پذیرش آن درحال سپری شدن است.

همچنین شرکت شهر عمران جدید سهند که در اطراف شهر تبریز است نیز درخواست پذیرش چند ملک و مسکن را دارد. علاوه بر این مذاکرات با سایر بانک‌ها همچنان ادامه دارد از این رو دورنمای مثبتی برای رونق این بازار در بورس کالا قابل ترسیم است.

بیشتر بخوانید؛
تداوم گرانی کالاهای اساسی زیر سایه بلاتکلیفی وزارت صمت
۱۱۹۰ دستگاه خودرو از گمرک ترخیص شد
رشد ۲۲ درصدی قیمت زمین در بهار امسال

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × پنج =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان