شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶
کد خبر : 114540

مالک باشگاه تراکتور در پاسخ به شهر بورس خبر داد؛

توقف پروژه ورود تراکتور به بورس/ استقلال و پرسپولیس هر روز صف فروش هستند

توقف پروژه ورود تراکتور به بورس/ استقلال و پرسپولیس هر روز صف فروش هستند
مالک باشگاه تراکتور با بیان اینکه استقلال و پرسپولیس هر روز در بازار سرمایه صف فروش هستند، از توقف پروژه ورود تراکتور به بورس خبر داد.

به گزارش شهر بورس، محمدرضا زنوزی مطلق در نشست خبری امضای آیین امضای قرارداد مشارکت گروه توسعه سرمایه‌گذاری دریک در شرکت معدنی آذر مس‌کان ایرانیان، اظهار داشت: پروژه تا دو، سه ماه آینده آغاز خواهد شد. سه ماه بعد از ایجاد کارخانه، ۶ الی ۹ ماه تا راه‌اندازی فاز اول فاصله داریم. پس حدود یک سال راه اندازی فاز اول زمان خواهد برد.

وی افزود: در تراکتور به دنبال ایجاد درآمد پایدار هستیم تا دغدغه هواداران از بابت هزینه‌ها برطرف شود. طی یکی، دو سال آینده کاری خواهیم کرد تا تراکتور نیازی به تزریق منابع مالی نداشته باشد. قصد داریم برای تراکتور چند معدن دیگر خریداری یا واگذار کنیم. در حال حاضر در حال کارشناسی این موضوع هستیم.

مالک هلدینگ دریک با اشاره به احتمال بورسی شدن شرکت معدنی آذر مس‌کان ایرانیان، خاطرنشان کرد: در حال بررسی بورسی کردن این شرکت هستیم و ان‌شاءالله این اتفاق در آینده خواهد افتاد.

زنوزی در پاسخ به سوال خبرنگار شهر بورس درباره ترکیب سهامداران شرکت معدنی آذر مس‌کان ایرانیان، گفت: هلدینگ دریک ۶۵ درصد در این معدن مشارکت دارد. هفت درصد متعلق به باشگاه تراکتور، پنج درصد متعلق به فکمند، پنج درصد متعلق به وآفر، یک درصد متعلق به دریک و 45 درصد نیز متعلق به سرمایه گذاری کوثر خواهد بود.


بیشتر بخوانید: باشگاه تراکتور صاحب سهام شرکت معدنی شد


وی ادامه داد: سرمایه گذاری این پروژه بر عهده شرکت فولاد گستر کوثر خواهد بود. باشگاه تراکتور فقط سهامدار است و سود معدن را دریافت خواهد کرد. مبلغ خرید سهام نیز از سوی فولاد گستر پرداخت شده و فکمند و وآفر مبلغی پرداخت نکردند.

مالک باشگاه تراکتور در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار شهر بورس مبنی بر ورود باشگاه تراکتور به بازار سرمایه، عنوان کرد: با توجه به اینکه کارهای زبرساختی انجام می‌دهیم، این موضوع را فعلا متوقف کردیم. تلاش می‌کنیم در ابتدا تولید ثروت برای باشگاه داشته باشیم تا مخارج تامین شود. بر اساس قوانین، ما نمی‌توانیم بیش از 20 درصد سهام یک شرکت را به باشگاه تراکتور اختصاص بدهیم، به همین خاطر سهام سایر شرکت‌ها را به صورت اندک به تراکتور اختصاص می‌دهیم.اپلیکشن باشگاه تراکتور نیز در حال راه‌اندازی است که تا دو ماه دیگر رونمایی می‌شود. در فاز اول، بلیت فروشی هواپیما و قطار از آن انجام خواهد شد.

زنوزی با بیان اینکه «استقلال و پرسپولیس را به بورس آوردند اما به خنسی خوردند»، گفت: فکر می‌کردند که این دو باشگاه درآمد دارند، اما الان سهام‌شان هر روز صف فروش است. تازه این دو نماد حمایت دولتی را هم دارند که اگر نداشتند، بیشتر از این هم سقوط می‌کردند.

 

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − هشت =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان