صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۹:۰۸
کد خبر : 114535

باشگاه تراکتور صاحب سهام شرکت معدنی شد

باشگاه تراکتور صاحب سهام شرکت معدنی شد
با امضای تفاهنامه همکاری میان گروه توسعه سرمایه‌گذاری دریک و شرکت معدنی آذر مس کان ایرانیان، باشگاه تراکتور صاحب سهام شرکت معدنی شد.

به گزارش شهر بورس، آیین امضای قرارداد مشارکت گروه توسعه سرمایه‌گذاری دریک در شرکت معدنی آذر مس کان ایرانیان روز گذشته با حضور محمدرضا زنوزی مطلق برگزار شد. بر اساس این قرارداد، باشگاه تراکتور صاحب سهام شرکت معدنی شد.

هوشنگ نصیرزاده در این مراسم گفت: حاکمیت در اداره کشورها وظیفه دارد برای تفریحات مردم هزینه کند. حاکمیت‌ها این کارها را به ورزش واگذار می‌کنند تا مطلوبیت روانی در جامعه ایجاد شود.

وی افزود: این وظیفه در غرب کشور برعهده باشگاه تراکتور گذاشته شده است. بیشترین درآمد در دنیا از بانک، بیمه و فوتبال است اما در ایران چنین نیست. باشگاه تراکتور سالانه ۶۰۰ میلیارد برای ورزش هزینه می‌کند و یک باشگاه کاملاً خصوصی است.

مدیرعامل باشگاه تراکتور خاطرنشان کرد: صداوسیما ۳۲ هزار میلیارد تومان از پخش بازی‌های فوتبال درآمدزایی دارد اما مبلغی از آن عاید فوتبال نمی‌شود. با وجود اینکه حرف و حدیث‌های زیادی وجود دارد اما باشگاه تراکتور بدهی مالیاتی هم دارد.

نصیرزاده گفت: بر اساس قراردادی که امروز به امضا می‌رسد، باشگاه تراکتور صاحب هفت درصد از سهام شرکت معدنی آذر مس کان ایرانیان می‌شود.

رضایی مدیرعامل شرکت معدنی آذر مس کان ایرانیان نیز گفت: ثمره تلاش‌های همکاران ما در شرکت معدنی آذر مس کان ایرانیان امروز به نتیجه رسیده است.

وی یادآور شد: این اتفاق موتور محرک برای توسعه حوزه مرند و جلفا و جهش برای منطقه آذربایجان خواهد بود. امیدواریم از این اتفاق برای رشد و توسعه کشورمان بهره ببریم.

معصومه پاشایی نماینده مردم جلفا و مرند با اشاره به سرمایه‌گذاری محمدرصا زنوزی در این معدن، عنوان کرد: یکی از نخبگان آذربایجان و مالک باشگاه تراکتور قصد دارد در زادگاه خود سرمایه‌گذاری کند.

وی افزود: این معدن مهم‌ترین اتفاق رخ داده برای مرند در حوزه صنعت طی سال‌های گذشته است که می‌تواند اشتغال خوبی برای جوانان داشته باشد. ان‌شاءالله این معدن حتی در خاورمیانه زبانزد خواهد بود.

تراکتور معدنی مثل مس سونگون خرید!

محمدرضا زنوزی مطلق درباره سرمایه‌گذاری هلدینگ دریک در حوزه معدن، اظهار داشت: امیدواریم خیلی سریع بتوانیم کارهای اساسی را در این منطقه آغاز کنیم. تلاش می‌کنیم کارخانه را به زودی به بهره‌برداری برسانیم که خبر خوبی برای منطقه و مردم است. این اتفاق اشتغال‌زایی خوبی برای منطقه خواهد داشت.

وی افزود: گروه سرمایه‌گذاری دریک در چندین حوزه در حال فعالیت است. این گروه سه کار عمده در شمال‌غرب کشور انجام داده؛ اولین گروه خودروسازی در منطقه را تشکیل دادیم، در حوزه فولاد اولین شرکت تولید فولاد در منطقه بودیم و هواپیمایی آتا را تاسیس کردیم. همه اینها صنایع استراتژیک هستند.

مالک هلدینگ دریک ادامه داد: کار این معدن در سه یا چهار فاز انجام خواهد شد. استارت کارخانه کنسانتره با سرمایه گذاری حدود چهار هزار میلیارد تومانی تا سه ماه زده می‌شود. احساس می‌کنم طی سه الی پنج سال آینده اتفاقات خاصی رخ بدهد و شرکتی در حد مس سونگون ایجاد و منطقه را متحول کند.

زنوزی با اشاره به مزایای این معدن برای منطقه، خاطرنشان کرد: این معدن برای حدود ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و برای حدود سه هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی خواهد داشت.

وی درمورد ترکیب سهامداران شرکت معدنی آذر مس کان ایرانیان گفت: تلاش کردیم چند شرکت را در این معدن درگیر کنیم. هلدینگ دریک، شرکت سرمایه‌گذاری کوثر، فکمند و وآفر در این شرکت سهامدار هستند.

مالک باشگاه تراکتور در پایان عنوان کرد: برخی هواداران به دنبال این بودند که مس سونگون این باشگاه را خریداری کند، اما تراکتور حالا  معدنی مانند مس خریداری کرده است.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × چهار =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان