صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲
کد خبر : 92378

توضیحات غمارگ درباره عملکرد شرکت

توضیحات غمارگ درباره عملکرد شرکت
پس از درج سهام شرکت مارگارین در بازار پایه فرابورس، غمارگ توضیحاتی درباره عملکرد این شرکت و قراردادهای منعقد شده ارائه کرد.

به گزارش شهر بورس، شرکت مارگارین (غمارگ) که به تازگی به بازار پایه فرابورس تبعید شده، طی افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب در کدال، نامه این شرکت به مدير نظارت بر ناشران بازار پايه فرابورس را منتشر کرد.

متن نامه شرکت مارگارین به شرح زیر است:

بسمه تعالي

سرکار خانم زارع

مدير محترم نظارت بر ناشران بازار پايه

با سلام

احتراماً، عطف به نامه آن شرکت محترم به شماره پيگيري 1084027 مورخ 1402/06/28 مبني درج آن شرکت در تابلو نارنجي بازار پايه فرابورس، بدينوسيله موارد درخواستي به شرح ذيل حضورتان ارائه مي گردد.

1-  با عنايت به تأخير در دريافت گزارش بازرس و حسابرس مستقل (سازمان حسابرسي) براي صورتهاي مالي 12 ماهه منتهي به 30 آذرماه 1401 که منجر به آماده نبودن تراز مالي سال قبل گرديده بود، به تبع آن اطلاعات صورتهاي مالي و گزارش تفسيري مديريت براي دوره هاي سه ماهه منتهي به 1401/12/29 و شش ماهه منتهي به 31 خرداد ماه 1402 در زمان و موعد مقرر در کدال بارگزاري نگرديد که باعث به تعويق افتادن ارائه گزارشات مذکور گرديد. بديهي است صورتهاي مالي شش ماهه منتهي به 31 خرداد ماه 1402 (حسابرسي شده) به محض تهيه و ارسال گزارش حسابرسي توسط بازرس مستقل در سامانه کدال منتشر خواهد شد ضمن اينکه صورتهاي مالي شش ماهه منتهي به 31 خرداد ماه 1402 (حسابرسي نشده) در تاريخ 1402/06/20 در کدال بارگزاري شده است و گزارش مذکور نيز از طريق سامانه کدال و نامه رسمي براي سازمان حسابرسي ارسال گرديده است.

2- موضوع بدهي شرکت هاي خارجي (Rain Group قزاقستان و Acer ترکيه ) همچنين مبلغ 8.579.337 يورو تعهد ارزي رفع نشده بانک مرکزي طي جلسات متعددي مطرح و در جريان حل و فصل نهايي است واردات روغن خام به ارزش مبلغ 5.161.932 يورو مورد موافقت شرکت Group Rain قرار گرفته ولي در خصوص تامين مبلغ ريالي آن به بانک عامل و ساير تشريفات اجرايي آن اختلاف نظر وجود دارد که مراتب تحت بررسي و تصميم گيري است.

3-  درخصوص ميزان روغن هاي موجود قبل از حذف ارز ترجيحي و فروش آن بعد از حذف ارز ترجيحي ، با مديران محترم شرکت بازرگاني دولتي طي جلسات متعدد مورد پيگيري قرار گرفت و نتيجه جلسات به سازمان حمايت از مصرف کنندگان منعکس گرديد.


بیشتر بخوانید:ریسک های سرمایه گذاری بلای جان بورس


4- شرکت مارگارين در تاريخ 1400/05/05 اقدام به ثبت سفارش مبلغ 7.890.000 يورو در بانک کارآفرين شعبه ناهيد غربي مربوط به واردات ماشين آلات ساخت فرکشينيشن و هيدروژناسيون نمود که اجراي اين پروژه زمينه توسعه محصولات در گروه پالم ، ايجاد ارزش افزوده کيفي در صنايع غذايي و افزايش کيفيت محصولات را فراهم ميسازد. حدود 17کانتينر از ماشين آلات فوق الذکر تا تاريخ تهيه اين گزارش به بندر تجاري شهيد رجايي رسيده و الباقي طي چند فروند کشتي در حال حمل از کشور مالزي و هند بسمت ايران است با تحويل کليه ماشين آلات مبلغ 7.890.000 يورو از تعهدات ارزي شرکت مارگارين نزد بانک کارآفرين رفع مي گردد. جهت رفع الباقي تعهدات ارزي شرکت به بانک مرکزي موضوع جريان مذاکره و واردات روغن از تامين کنندگان قبلي و مديران بانک مرکزي و بانک کارآفرين است که با راهکارهاي ارائه شده حل و فصل گردد بنظر اين مديريت تسويه بدهي شرکت صورت مي پذيرد و از اين حيث تعهدي براي شرکت متصور نيست.

5- با توجه به بدهي ايجاد شده در حسابهاي بانک ملي ايران شعبه بازار از آنجايي که شرکت مارگارين بنا به دلايلي خود را متعهد به پرداخت مابه التفاوت تغيير نرخ مصوب شوراي قيمت گذاري ، نميداند ليکن مراتب همچنان از موضوعات باز شرکت مارگارين ، توسعه صنايع بهشهر و سرمايه گذاري گروه ملي با بانک ملي ايران است که در حال تبادل نظر و اتخاذ تصميم و ارائه راهکار مناسب و منصافانه مي باشد .آثار سود زياني مورد فوق معادل 1.880 ميليارد ريال پيش بيني مي گردد.

6- گزارشي از دعاوي حقوقي له و عليه به همراه آخرين وضعيت پرونده هاي حقوقي اين شرکت به شرح فايل پيوست 1 حضورتان ارسال مي گردد.

7- گزارشي از قراردادهاي مهم جاري و در جريان اين شرکت به شرح پيوست 2 حضورتان ارسال مي گردد.

با تجديد احترام
شرکت مارگارين»

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 2 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان