شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹
کد خبر : 101015

وزیر اقتصاد در همایش ملی صادرات غیرنفتی؛

تمام ممنوعیت‌های صادراتی باید برداشته شود

تمام ممنوعیت‌های صادراتی باید برداشته شود
احسان خاندوزی وزیر اقتصاد گفت: دولت باید تمام ممنوعیت‌های صادراتی را از میان بردارد تا صادرکنندگان با بخشنامه‌های ناگهانی غافلگیر نشوند.

به گزارش شهر بورس، احسان خاندوزی در 27 امین همایش ملی صادرات غیرنفتی در تبریز اظهار داشت: در موضوع صادرات غیر نفتی ما ابتدا باید ببینیم کجا ایستاده‌ایم، در مرحله بعد باید مسیری را که باید طی کنیم، بررسی کرده و در آخر موانعی را که سرعت‌گیر حرکت به سمت اهداف است را بشناسیم.

وی ادامه داد: در هشن ماهه اول سال ۱۴۰۲ میزان واردات ما ۲۴.۷ تن به ارزش ۴۲.۱ میلیارد دلار بوده که ۴ درصد از نظر وزنی و ۱۲ درصد از نظر ارزشی افزایش داشته است.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: در این هشت ماهه ۹۰ میلیون تن صادرات غیر نفتی به ارزش ۳۲ میلیارد دلار را در آمار خود داریم که در مقایسه با ۸ ماهه اول سال گذشته ۲۷ درصد افزایش وزنی و ۱.۶ درصد افزایش ارزشی داشته است.

وی ادامه داد: ما نیازمند این هستیم که به سمت اقتصادی فناورانه با پیچیدگی‌های بیشتر برویم و به جای صادرات اجسام سنگین روی کالاهای فناورانه تمرکز کنیم.


بیشتر بخوانید: در بدترین وضعیت لجستیکی برای صادرات قرار داریم


خاندوزی با بیان اینکه در ظاهر تراز تجاری کشور مثبت نیست، گفت: اما باید توجه داشته باشیم که این موضوع مربوط به کاهش قیمت‌های جهانی و بین‌المللی است و نه داخلی.

وی یادآور شد: دولت باید تمام ممنوعیت‌های صادراتی را از میان بردارد تا صادرکنندگان با بخشنامه‌های ناگهانی غافلگیر نشوند و اگر قرار است دستورالعملی صادر شود، دستگاه‌ها ملزم هستند دست کم از یک ماه پیش آن را اعلام کنند، چرا که سیاستگذاران نباید به صورت غیر مترقبه، تمام حساب و کتاب چند ماهه‌ی سرمایه‌گذار را به هم بریزند.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 − ده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان