شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
کد خبر : 52254

تعرفه واردات خودروی خارجی چقدر است؟

تعرفه واردات خودروی خارجی چقدر است؟
تعرفه واردات خودروی خارجی در سال ۱۴۰۱ بین ۴۰ تا ۷۵ درصد است که این مبلغ بر اساس حجم موتور خودرو تعیین می‌شود و هرچه حجم موتور خودرو بالاتر باشد، تعرفه واردات هم بالاتر می‌رود.

به گزارش شهر بورس به نقل از تجارت‌نیوز،  تعرفه واردات خودروی خارجی چقدر است؟

به گفته دبیر انجمن واردکنندگان خودرو خبر داده اولین گروه خودروهای خارجی شهریور ۱۴۰۱ وارد بازار ایران می‌شود.

آنگونه که دبیر انجمن واردکنندگان خودرو خبر داده اولین گروه خودروهای خارجی شهریور ۱۴۰۱ وارد بازار ایران می‌شود، یعنی حدود چهار ماه دیگر. اما واردات کدام خودروهای خارجی آزاد است؟

به نظر می‌رسد که آزادسازی واردات خودرو در آخرین مراحل است و دولت هم نهایتا با واردات خودرو موافقت کرده است. اما اولین گروه خودروهای خارجی چه زمان وارد می‌شود و می‌توان منتظر واردات کدام خودروها بود؟

آنگونه که رشیدی کوچی، نماینده مرودشت عنوان کرده خودروهای خارجی‌ای وارد کشور شود که اولا «حجم موتور آن بین ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی» باشد. دوما «سقف قیمت این خودروها بین ۲۰ تا ۲۵‌ هزار دلار» باشد.

با توجه به قیمت دلار بازار آزاد، احتمالا قیمت خودروهای وارداتی حدود ۷۵۰ میلیون تومان است. البته بدون احتساب تعرفه واردات و هزینه‌های دیگر.

قیمت ارزان ترین و گران ترین خودرو؟

خبرگزاری مهر در گزارشی از تعرفه واردات خودروی خارجی در سال جدید رونمایی کرده است. بر اساس این گزارش تعرفه واردات خودروی خارجی در سال ۱۴۰۱ بین ۴۰ تا ۷۵ درصد است. این مبلغ بر اساس حجم موتور خودرو تعیین می‌شود. هرچه حجم موتور خودرو بالاتر باشد، تعرفه واردات هم بالاتر می‌رود.

به گزارش این خبرگزاری، تعرفه واردات خودروی هفت هزار دلاری ۴۰ درصد است. با احتساب قیمت دلار آزاد، قیمت یک خودروی ۷ هزار دلاری، ۲۱۰ میلیون تومان می‌شود و هزینه واردات آن حدود ۸۰ میلیون تومان است. قیمت تمام شده ارزانترین خودروی وارداتی حدود ۲۹۰ میلیون تومان می‌شود.

سقف قیمت واردات خودرو هم خودروی ۲۵ هزار دلاری است که تعرفه واردات آن ۷۰ درصد است. یعنی قیمت خود خودروی خارجی حدود ۷۵۰ میلیون تومان می‌شود و ۵۰۰ میلیون هم هزینه واردات آن است. پس قیمت تمام شده خودرو حدود یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان خواهد بود.


بیشتر بخوانید:سهامداران خودرویی خواستار عرضه خودرو در بورس کالا هستند


کدام خودروهای خارجی وارد می‌شود؟

در تنظیم آیین‌نامه واردات خودرو، ابتدا تاکید بر واردات خودروی اقتصادی بود. یعنی خودروی ۷ هزار دلاری با حجم موتور هزار سی سی! شروطی که بیشتر به یک شوخی شبیه بود و رسما امکان واردات خودرو را غیرممکن می‌کرد. اما این دو شرط حذف شد و حالا قرار است خودروهای تا سقف قیمت ۲۵ هزار دلار هم وارد کشور شود.

با این حساب کدام خودروهای خارجی می‌تواند وارد بازار ایران شود؟

عصر ایران در گزارشی برخی از خودروهای با قیمت کمتر از ۲۵ هزار دلار را معرفی کرده است. از جمله تویوتا کرولا که قیمت آن ۲۰ هزار دلار است. قیمت بازار جهانی تویوتا کمری و کیا اسپورتیج ۲۵ هزار دلار است. هیوندای الانترا خودروی دیگری است که قیمت پایه آن ۱۹ هزار و ۸۰۰ دلار است و با این شروط امکان واردات به کشور را دارد.

قیمت هیوندای اکسنت هم حدود ۱۸ هزار دلار است و امکان واردات به ایران را دارد. قیمت کیا اسپورتیج، تویوتا کرولا و مزدا سه تقریبا ۲۰ هزار دلار است. اما در ایران دنا، تندر ۹۰ و پژو ۲۰۷ اتوماتیک را به‌این قیمت می‌فروشند.

 

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − دوازده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان