شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
کد خبر : 9294

تعادل به بازار سهام بازگشت/ تقاضا در بورس در حال تقویت است

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس،براساس تعادل نسبی در عرضه و تقاضا در بازار سهام می‌توان گفت دوره اصلاح بازار تمام شده اما هنوز روند صعودی بازار شروع نشده است،مثبت شدن شاخص هم‌وزن طی هفته گذشته و این هفته نشان دهنده رشد یکدست بازار سرمایه و مثبت شدن سهم‌های کوچک بازار در کنار سهم‌های بزرگ

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس،براساس تعادل نسبی در عرضه و تقاضا در بازار سهام می‌توان گفت دوره اصلاح بازار تمام شده اما هنوز روند صعودی بازار شروع نشده است،مثبت شدن شاخص هم‌وزن طی هفته گذشته و این هفته نشان دهنده رشد یکدست بازار سرمایه و مثبت شدن سهم‌های کوچک بازار در کنار سهم‌های بزرگ و بنیادین است.

با اینکه بازار سهام نسبت به افزایش قیمت دلار واکنش نشان می‌داد اما در حالی که قیمت دلار از 30 هزار تومان فراتر رفته است شاخص کل بازار واکنش قوی نداشته و این موضوع شاید به دلیل نزدیک بودن انتخابات آمریکا و عدم اطمینان به قیمت دلار باشد.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل متاثر از صف‌های فروش و عرضه سنگین در گروه‌های خودرویی، بانکی و فلزات اساسی حدود نیم درصد افت داشت اما به نظر می‌رسد در ادامه روند معاملات بازار سهام تقاضا بر عرضه برتری پیدا کند.

شاخص کل هم‌وزن امروز نشان دهنده کلیت منفی بازار و صف‌های فروش بیشتر از تقاضا دارد اما به نظر می‌رسد روند بازار به سوی افزایش تقاضا در نمادهای بزرگ بازار می‌روند و روند نزولی شاخص کل را جبران خواهد کرد.

نمادهای خودرو، جم و اخابر بیشترین تاثیر مثبت بر بازار سهام را دارند و از طرفی نمادهای تاپیکو، فولاد و وپارس بیشترین تاثیرمنفی بر شاخص کل را دارند.

روند معاملات در کلیت بازار بهبود پیدا کرده و حجم و ارزش معاملات افزایش یافته است اما هنوز روند صعودی بازار سهام شروع نشده و شاخص کل در محدوده مقاومتی خود نوسان خواهد داشت و به‌نظر می‌رسد با تقاضای شکل گرفته در بازار به زودی روند صعودی بازار سهام شروع می‌شود و سهم‌ها به سقف قبلی خود خواهند رسید.

بیشتر بخوانید؛
اولین رفتار امروز بورس؛ برتری احتمالی عرضه در مقابل تقاضا

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 5 =

پراپ تریدینگ

کمان