شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۹
کد خبر : 75362

تحول بورس در سایه حذف دلار نیما

تحول بورس در سایه حذف دلار نیما
تصمیم بانک مرکزی مبنی بر حذف دلار نیما از مبادلات ارزی شرکت‌های بورسی مهم‌ترین خبر هفته بود. این اقدام بازار را از رکود بهمن ماه خارج کرد.

به گزارش شهر بورس، اتفاقات و تصمیم بانک مرکزی مبنی بر حذف دلار نیما از مبادلات ارزی شرکت‌های بورسی مهم‌ترین خبر هفته بود.

تحول بورس در سایه حذف دلار نیما

این اقدام بانک مرکزی همانطور که انتظار می‌رفت، باعث شد تا بالاخره بازار از رکود بهمن‌ماه خارج شود. رکودی که با نامه ناگهانی شورای رقابت به سازمان بورس مبنی بر خروج خودرو از بورس کالا آغاز و باعث شد تا بیش از هشت هزار میلیارد تومان پول از بازار سرمایه خارج شود.

گفتنی است در مجموع این هفته 657 میلیارد تومان پول حقیقی توسط سهامداران وارد بازار شد، تا فعالان بازار چشم‌انداز مثبتی نسبت به عمکرد بازار تا پایان سال داشته باشند.

سکه برنده رالی بازدهی هفته بازار‌ها

بررسی معاملات این هفته بازار نشان می‌دهد، شاخص کل در محدوده یک میلیون و 656 هزار واحدی ایستاد و در نهایت رشد 8.6 درصدی را تجربه کرد.

سایر شاخص‌های بازار نیز رشد خوبی را تجربه کردند. شاخص هم‌وزن با رشد 6 درصدی در سطح 503 هزار و 202 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس رشد 7.2 درصدی را تجربه کرد و در تراز 21 هزار و 346 واحدی ایستاد. در حالی‌که این هفته دلار رشد 8.73 درصدی و سکه افزایش 11.38 درصدی داشتند.

بیشتربخوانید: اخبار مثبت برای بورس


بیشترین بازدهی هفتگی

بازار هفته اول اسفند را در حالی به پایان رساند که «کتوکا» با افزایش 33 درصدی بیشترین بازدهی را میان نمادهای بورسی کسب کرد.

«فسرب» و «شفن» نیز دیگر نمادهای بورسی بودند که عملکرد خوبی را در این هفته ثبت و سود خوبی را نصیب سهامداران خود کردند.

به این ترتیب این دو سهم با جهشی که در این هفته ثبت کردند، برای مقاومت‎‌های 2 هزار و 225 تومانی (فسرب) و 658 تومانی (شفن) خط و نشان کشیدند.

تحول بورس در سایه حذف دلار نیما

کمترین بازدهی هفتگی

وزن نماد‌هایی که بازدهی منفی داشتند به طرز چشمگیری در این هفته کمتر از نماد‌های سبزرنگ نقشه بازار بود. به طوری که «غنیلی» با افت 13 درصدی بدترین عملکرد این هفته را از آن خود کرد.

«غدیس» نیز در بین نمادهای بورسی عملکرد غیر قابل قبولی ثبت کرد و سهامداران خود را ناامید کرد. به طوری‌که سهم در این هفته 11 درصد افت قیمت داشت و به هزار و 150 تومان رسید. حمایت‌ و مقاومت پیش روی سهم 1692 و 2590 تومان است.

تحول بورس در سایه حذف دلار نیما

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 3 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان