شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
کد خبر : 89799

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

تحلیل بنیادی ومعادن

تحلیل بنیادی ومعادن
تحلیل بنیادی ومعادن نشان می دهد که 63 درصد از بهای تمام شده سرمایه گذاری های شرکت به پرتفوی بورسی و 37 درصد به پرتفوی غیربورسی تعلق دارد.

به گزارش شهر بورس، بر اساس تحلیل بنیادی ومعادن، شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با سرمایه گذاری 66 درصد از منابع خود در صنعت استخراج کانی های فلزی به عنوان یکی از بزرگ ترین بازیگران این صنعت شناخته می شود.

ساختار پرتفوی شرکت به تفکیک سرمایه‌گذاری های بورسی و غیر بورسی نشان می دهد 63 درصد از بهای تمام شده سرمایه گذاری های شرکت به پرتفوی بورسی و 37 درصد دیگر آن به پرتفوی غیربورسی تعلق دارد.

بنیادی ومعادن

بیشترین سرمایه­ گذاری­های بورسی ومعادن در شرکت ­های معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با سهم 25 درصدی، سنگ آهن گهر زمین (کگهر) با سهم 15 درصدی، توسعه صنعتی و معدنی صبانور (کنور) با سهم 13 درصدی و معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با سهم 12 درصدی از ارزش روز پرتفوی بورسی شرکت است.

4 سهم ذکر شده 66 درصد از کل ارزش روز شرکت را تشکیل داده­ اند و ارزش افزوده ­ای معادل 95.5 همت را برای شرکت به ارمغان آورده­ اند.


بیشتر بخوانید: تحلیل تکنیکال ومعادن


همچنین بیش­ترین بهای ­تمام ­شده در پرتفوی غیربورسی ومعادن متعلق به شرکت ­های تولید و توسعه پویا انرژی نگین سبز خاورمیانه، توسعه آهن و فولاد گل گهر و سرمایه گذاری پرتو تابان معادن و فلزات است.

در ادامه به بررسی ارزش روز شرکت می ­پردازیم و خلاصه فرآیند ارزشیابی شرکت در جدول زیر آورده شده است.

بنیادی ومعادن

آخرین حقوق صاحبان سهام شرکت طبق صورت مالی 3ماهه منتهی به 31/03/1402 برابر 45.8 همت f,ni که با اضافه شدن مازاد ارزش پرتفوی بورسی و غیر بورسی شرکت و همجنین سودهای شناسایی شده در تیر ماه، خالص ارزش روز  (NAV) شرکت برابر 198 همت به دست می آید.

با 192 میلیارد و 428 میلیون سهم شرکت، خالص ارزش روز هر سهم برابر 10،292 بوده که با توجه به قیمت پایانی سهم در روز 25 مرداد ماه 1402، نسبت P/NAV شرکت 44 درصد رسید.

این نسبت به صورت میانگین از سال 1395 تا کنون برابر 69 درصد بوده است که روند تاریخی آن در نمودار زیر نشان داده شده است.

بنیادی ومعادنتحلیلگر: حسین تقی نژاد

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 − 12 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان