شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۹:۰۰
کد خبر : 75547

عبدالملکی در گفت‌وگو با شهر بورس:

پروسه تاسیس بورس بین الملل یک هفته ای است

پروسه تاسیس بورس بین الملل یک هفته ای است
دبیر شورای عالی مناطق آزاد می‌گوید که تاسیس بورس بین الملل پروسه یک هفته ای دارد، اما سازمان بورس باید در این مورد تصمیم بگیرد.

به گزارش شهر بورس، یکی از بازارهای جدیدی که قرار است در بازار سرمایه شکل بگیرد، بورس بین الملل است.

در این مسیر، شورای عالی مناطق آزاد نقش ویژه‌ای خواهد داشت.

این موضوع طی سال های اخیر بارها مطرح شده، اما به سرانجام خاصی نرسیده است. با این به نظر می‌رسد در مقطع کنونی اراده نسبتاً بیشتری نسبت به تشکیل بورس بین الملل به وجود آمده است.


بیشتر بخوانید: ایجاد بورس بین الملل خوب یا بد؟


تاسیس بورس بین الملل در چه مرحله‌ای است؟

حجت عبدالملکی در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره آخرین اخبار تاسیس بورس بین الملل، اظهار داشت: موافقت اصولی بورس بین‌الملل از سوی سازمان بورس صادر و شرکا مشخص شده‌اند.

وی افزود: تمامی قواعد سازمان بورس انجام شده و منتظر برگزاری جلسه هیئت مدیره سازمان بورس هستیم تا موضوع بورس بین الملل در آن جلسه بررسی شود.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی خاطرنشان کرد: با تصویب ترکیب سهامداری، هیئت مدیره بورس بین الملل شکل گرفته و مبالغ شرکا واریز می‌شود تا از سال آینده فعالیت خود را آغاز کند.

عبدالملکی در پاسخ به این سوال که «پروسه مربوط به تاسیس بورس بین الملل چقدر به طول خواهد انجامید؟»، گفت: از نظر ما باید این اقدام یک هفته‌ای انجام شود، اما بستگی به سازمان بورس دارد. از رئیس سازمان بورس پیگیر هستیم تا هرچه سریع‌تر جلسه‌ای در این خصوص تشکیل بدهند.

بورس بین الملل چیست؟

بورس بین‌المللی همان بازار بورس است که سهام‌های مختلف شرکت‌ها و ارز نیز در آن مبادله می‌شود. بازارهای مختلفی در بورس بین‌الملل وجود دارد که در چند حوزه مختلف فعالیت می‌کنند. خرید و فروش ارزهای کشورهای مختلف که ارزشمند محسوب می‌شوند، بخشی از این بورس است.

هر گونه پرداختی که یک کشور به کشور دیگر انجام می‌دهد و بازاری که در آن ارزهای ملی توسط کسانی خریداری می‌شوند و به فروش می‌رسند که آن‌ها برای چنین پرداخت‌هایی به آن‌ها نیاز دارند.

بورس بین‌الملل یکی از امن‌ترین و مهم‌ترین راهکاری ارتباط باجهان است.


بیشتر بخوانید: آیا بورس بین الملل مزیت اقتصادی دارد؟


باتوجه به این نکته که کشور‌ها مشکلات و ناهنجاری‌های اقتصادی ناشی از تحریم‌ها متحمل است اما بسیاری از کشورهای جهان و منطقه مشتاق استفاده از پتانسیل‌های موجود در کشور هستند. این بورس می‌تواند نقطه اتصال ما به کشورهای مختلف‌های جهان از جمله آسیا و اروپا باشد.

بیش از دو دهه است که مسئولان در پی ایجاد این اتصال در پوشش یک فرآیند اقتصادی مانند بورس هستند.

لزوم گشایش سیاسی برای بهره گیری از بورس بین‌الملل

حامدی موسوی مدیر تالار بورس منطقه‌ای کیش در آذرماه 1401 به شهر بورس گفت: این ظرفیت در کیش می‌تواند فراهم شود. البته گشایش‌های سیاسی و اقتصادی نیز باید در سطح کلان شکل بگیرد تا انگیزه کافی برای حرکت به این سمت وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: هدف اصلی بورس بین‌الملل، تأمین مالی ارزی برای پروژه‌هاست که می‌تواند کمک زیادی پروژه‌های مختلف در سراسر کشور کمکی زیادی کند.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده + نوزده =

پراپ تریدینگ

کمان