شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۴
کد خبر : 110158

حسین عبده تبریزی تشریح کرد؛

تاثیر تحولات دیجیتال بر صنعت کارگزاری

تاثیر تحولات دیجیتال بر صنعت کارگزاری
حسین عبده تبریزی از تاثیر تحولات دیجیتال بر صنعت کارگزاری سخن گفت و بر لزوم استفاده از هوش مصنوعی تاکید کرد.

به گزارش شهر بورس، حسین عبده تبریزی درباره یکپارچگی فن آوری در صنعت کارگزاری اظهار داشت: کارگزاری ها مانند هر نهاد دیگری تحت تاثیر فناوری هستند. در حوزه یکپارچگی فناوری در صنعت کارگزاری شاهد گستردگی هستیم. تحولات دیجیتال هم بر صنعت کارگزاری تاثیرگذار بوده اند. با حرکت به سمت معاملات آنلاین و موبایل محور، دسترسی آزادانه تر، محتواهای آموزشی و تحلیل و همچنین دریافت داده های لحظه ای در سامانه های آنلاین، شخصی سازی معاملات، افزایش شفافیت و کاهش هزینه ها و دسترسی در سطح جهانی نمونه های تحولات دیجیتال است.

وی افزود: متاسفانه به دلیل تحریم ها دچار محدودیت در دسترسی به تکنولوژی های بالاتر هستیم که اکر این تحریم ها نبود شاهد پیشرفت های بیشتری بودیم. لازم است که با دنیا به مراوده بیشتری برسیم.

عبده تبریزی ادامه داد: شرکت های فین تک در تلاشند تا راه حل های نوآورانه ای برای کارگزاری ها در زمینه سامانه های مبتنی بر هوش مصنوعی، اپلیکیشن های معاملاتی موبایلی و سیستم های معاملاتی بر بلاک چین که کمتر به آن پرداخته می شود را ارائه دهند. از دیگر کارهای شرکت های فین تک در بازار می توان به هزینه های کمتر و دسترسی بهتر به کارگزاری ها، شخصی سازی و تحلیل داده ها، افزایش رقابت و … اشاره کرد.


بیشتر بخوانید: بازار سرمایه رشد شتابانی را شروع کرده است


وی درباره نقش کارگزاران در آموزش و آگاه سازی سرمایه گذاران جدید گفت: افزایش اعتماد سرمایه گذاران، ابتکارات آموزشی کارگزاران، استفاده از بستر های دیجیتال برای آموزش، نقش فعال تر سرمایه گذاران حرفه ای و آموزش دیده، محیط بازار سالم و رعایت مقررات سرمایه گذاری اخلاقی نمونه هایی از تلاش و نقش کارگزاران در این زمینه است.

عبده تبریزی افزود: متاسفانه بازار کشور ما درگیر تلاطم و بی ثباتی بازار تحت تاثیر اخبار و دیگر موارد است. موانع نظرات، رقابت بالا، چالش های فناورانه، ریسک های امنیت سایبری، آموزش و جلب رضایت مشتریان و تاثیر اقتصاد جهانی از موارد چالش های بازار کشور ما است.

این تحلیلگر اقتصادی درباره چشم انداز نقش کارگزاران در بازار سرمایه گفت: ما در ایران امروز مجبور هستیم از هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و بلاک چین استفاده کنیم. همچنین باید تاکید بیشتری بر روابط با مشتریان داشته باشیم.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شش + دو =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان