شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۰
کد خبر : 49428

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

تاثیر تحریم نفت روسیه بر بورس تهران + نظر کارشناسان بازار سرمایه

تاثیر تحریم نفت روسیه بر بورس تهران + نظر کارشناسان بازار سرمایه
کارشناسان بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس، به تحلیل تاثیر تحریم نفت روسیه بر بورس تهران پرداختند. در این گزارش، نظر کارشناسان بازار را می‌خوانید.

به گزارش شهر بورس، در پی وقوع جنگ میان روسیه و اوکراین، آمریکا عصر سه‌شنبه رسماً تحریم نفت روسیه را اعلام کرد. در این میان؛ سهامداران به دنبال تاثیر این اتفاق بر روی بازار سرمایه هستند و این سوال پیش می‌آید که تاثیر تحریم نفت روسیه بر بورس چیست؟

در این راستا، شهر بورس به سراغ برخی کارشناسان بازار سرمایه رفته و نظرات آنها را در این مورد جویا شده است.

محمدمهدی سماواتی، نیما میرزایی، جواد فلاحیان و کاویان عبداللهی در گفت‌وگو با شهر بورس به تحلیل تاثیر تحریم نفت روسیه بر بورس پرداخته‌اند.

در این گزارش، نظرات کارشناسان بازار سرمایه را در این مورد می‌خوانید:


بیشتر بخوانید: افت ارزش معاملات در روز عقب نشینی شاخص


محمدمهدی سماواتی:

پیش‌بینی می‌شود قیمت نفت به بالای ۱۵۰ دلار نیز برسد. همچنان اعتقاد دارم در صورت احیای توافق برجام، افزایش قیمت نفت یک اَبَر فرصت برای اقتصاد ایران به حساب می‌آید.

نفت بالای ۱۰۰ دلار و فروش دو میلیون بشکه در روز می‌توند طی یکسال، تمام شکاف بودجه‌ای دولت را پوشش بدهد، به شرط آنکه این مبالغ خرج اهداف پوپولیستیک نشود.

تاثیر تحریم نفت روسیه بر بورس تهران

نیما میرزایی:

تحریم روسیه باعث افزایش نرخ نفت شده و احتمالا قیمت آن را در بالای ۱۰۰ دلار حفظ کند.

نفت بالای ۱۰۰ دلار برای بازار ما اتفاق مثبتی به حساب می‌آید. در اکثر مواقع، شاخص و کلیت بازار با افزایش قیمت نفت رشد کرده‌اند.

افزایش قیمت نفت در ابتدا گروه پالایشی را با افزایش تقاضا مواجه می‌کند و این رشد می‌تواند در ادامه به سمت گروه پتروشیمی و نمادهای دلاری سوق پیدا کند.

تاثیر تحریم نفت روسیه بر بورس تهران

جواد فلاحیان:

با توجه به اینکه روسیه بخش عمده‌ای از نفت و گاز اروپا را تامین می‌کند، کشورهای اروپایی به‌دنبال جایگزینی برای تامین نفت و گازشان هستند. بنابراین، در این شرایط یک فرصت ناب برای ایران به وجود آمده است تا از این اتفاقات رخ داده در منطقه، نهایت استفاده را ببرد.

اگر مسئولان کشور به دنبال رفع مشکلات موجود و نجات کشور هستند، باید هر چه سریع‌تر برجام را به نتیجه برسانند. اگرچه روسیه شیطنت‌هایی را انجام می‌دهد، اما باید هر دو طرف بر روی یک سری از خطوط قرمز خود پا بگذارند.

هم ایران و هم کشورهای اروپایی از این موضوع بهره می‌برند. اگر برجام به زودی انفاق بیفتد، ایران بسیار از این موضوع بهره خواهد برد.

با توجه به افزایش تقاضا از سمت کشورهای اروپایی، شرکت‌های پالایشگاهی و فعال در حوزه نفت و گاز تاثیر مثبتی خواهند گرفت و می‌توانند سود بسیار خوبی را بسازند.

تاثیر تحریم نفت روسیه بر بورس تهران


بیشتر بخوانید: با مزایای افزایش عمق مظنه آشنا شوید


کاویان عبداللهی:

با توجه به تحریم‌های نفت روسیه و به واسطه وجود جنگ در اوکراین، افزایش قیمت نفت اتفاق افتاد.

در این شرایط افزایش قیمت نفت شتاب بیشتری خواهد گرفت و احتمالا طی روزهای آتی شاهد افزایش بیشتر در قیمت طلای سیاه نیز خواهیم بود.

در این شرایط، درآمدهای نفتی ایران افزایش چشم‌گیری پیدا می‌کند و احتمالاً کشور ما به یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید نفت تبدیل خواهد شد.

تاثیر تحریم نفت روسیه بر بورس تهران

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × یک =

پراپ تریدینگ

کمان