صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
کد خبر : 53792

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

بورس هفته چهارم خرداد 1401 چه می شود؟

بورس هفته چهارم خرداد 1401 چه می شود؟
شهر بورس به سراغ 9 کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه رفته و نظرات آنها را پیرامون وضعیت بورس در هفته چهارم خرداد 1401 پیگیر شده است.

به گزارش شهر بورس، بازار سرمایه طی هفته گذشته روزهای متعادلی را پشت سر گذاشت و تحت تاثیر اخبار متفاوتی از جمله نرخ بهره، تعلیق عرضه خودرو در بورس کالا، قیمت دلار و نگرانی‌ها از قطعنامه شورای حکام بود. با توجه به اخبار مخابره شده به بازار برای سهامداران این سؤال پیش آمده که بورس هفته چهارم خرداد 1401 چه می شود؟

در این راستا، شهر بورس به سراغ 9 کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه رفته و نظرات آنها را پیرامون وضعیت بورس در هفته چهارم خرداد 1401 پیگیر شده است.

آراد پورکار، مهشید داداش زاده، مجتبی دیبا، محمد رضوی، پیمان شوریابی، ندا عباسی، علی عباسیان، کاویان عبداللهی و مریم محبی؛ هشت کارشناسی هستند که به سؤال خبرنگار شهر بورس در مورد اینکه « بورس هفته سوم اردیبهشت 1401 چه می شود؟ »، پاسخ داده‌اند.

*یادآور می‌‎شود؛ اسامی کارشناسان به ترتیب حروف الفبا ذکر شده است.

آراد پورکار

بورس هفته دوم اردیبهشت 1401 چه می شود؟

 

پیش‌بینی می‌شود بازار سرمایه طی هفته آینده روند متعادلی داشته باشد. مهم‌ترین دلیل آن، کاهش ارزش معاملات است که می‌تواند به خاطر اتفاقات سیاسی و تکنیکالی باشد.

تا زمانی که ارزش معاملات بازار به بالای هفت هزار میلیارد تومان نرسد، بازار روند متعادلی خواهد داشت که در آن، اخبار منفی بیشتر خودشان را نشان می‌دهند و سبزی‌های بازار به شکل متعادل خواهد بود.

مهشید داداش زاده

قیمت های سهام در بورس ارزنده هستند - مهشید داداش زاده

 

توجه اغلب فعالان بازار به شکست مقاومت یک میلیون و ۶۰۰ هزار  واحدی در شاخص کل است.

با توجه به اخبار نه چندان مطلوب از مذاکرات و افزایش قیمت دلار، بازار می‌تواند پس از مدتی تثبت قیمت در محدوده‌هایی که توانستند در گذشته از مقاومت‌ها عبور کنند مجددا در اغلب صنایع به‌ سمت اهداف بالاتر حرکت کنند.

البته همچنان اثر ریسک‌های سیستماتیک بازار و غیر سیستماتیک در برخی صنایع دارای ابهام است.

مجتبی دیبا

مجتبی دیبا

در پاسخ به این سوال که بورس هفته چهارم خرداد 1401 چه می شود؟ ، باید گفت که با توجه به اخبار سیاسی که طی روزهای اخیر مخابره شده، در ابتدای هفته شرایط پرتردیدی خواهیم داشت.

اگر خروج پول شدت بیشتری بگیرد، نشانه‌ای برای نزول بیشتر بورس است که می‌تواند نقدینگی را به سمت بازارهای موازی سوق دهد.

در صورتی که سهامداران همچنان بازار را جذاب بدانند، شرایط می‌تواند متعادل باشد.

محمد رضوی

محمد رضوی - بورس در ماه رمضان چه می شود؟

بورس تحت تاثیر ریسک‌هایی است که بازار را تهدید می‌کنند و با توجه به تنش‌های بین ایران و غرب روند اصلاحی به خود گرفته است.

اگرچه درمورد این موضوع بزرگ‌نمایی زیادی می‌شود و به‌عنوان بهانه‌ای برای حقوقی‌ها قرار داده شده که از این سرخی بازار در معاملات آپشن حداکثر بهره را ببرند.

تا زمانی که پرونده به شورای امنیت سازمان ملل نرود، قطعنامه‌ها صرفاً یک هشدار تلقی شده و ارزش اجرایی ندارند. در این شرایط هفته آینده به نظر من بازاری متعادل را شاهد باشیم.

پیمان شوریابی

پیمان شوریابی

با توجه به افزایش قیمت دلار، نیروی رشد پر قدرت بورس فراهم شده است و با کاهش ریسک‌های سیاسی باید منتظر رشد قیمت سهام باشیم.

ندا عباسی

بورس هفته دوم اردیبهشت 1401 چه می شود؟

بورس به دلیل روند قیمت جدید دلار در هفته آینده روندی متعادل را در پیش خواهد گرفت.

آزاد شدن دلار ۴۲۰۰ تومانی و همچنین انتظارات تورمی محرک‌های قیمتی سهام در روزهای آتی خواهد بود.


بیشتر بخوانید:تعلیق عرضه خودرو در بورس 15 دقیقه مانده به آغاز معاملات ابلاغ شد


علی عباسیان

علی عباسیان - در سال 1401 با سرمایه خود چه کنیم؟

با توجه به تصویب قطعنامه در شورای حکام احتمال شوک منفی برای بورس ایران وجود دارد.

نقدینگی می‌تواند به سمت بازار ارز حرکت کند، اما پس از مقداری رشد  در بازار ارز، ورود نقدینگی به بازار بورس دور از ذهن نیست.

البته بازار ارز این خبر را پیش‌خور کرده بود ولی باتوجه به روانشناسی بازار و انتظارات مردم از قیمت ارز کمی صعود در بازار ارز را شاهد خواهیم بود.

ولی در کل با توجه به تورم داخلی و خارجی بورس ارزنده ترین بازار است.

کاویان عبداللهی

بورس هفته اول اردیبهشت 1401 چه می شود؟

در پاسخ به این سوال که بورس هفته چهارم خرداد 1401 چه می شود؟ ، باید گفت که با توجه به قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام، پیش‌بینی می‌شود شدت عرضه در بازار اندکی افزایش یابد.

با این حال، تجربه نشان داده که بازار در نهایت توجه چندانی این اخبار نمی‌کند و مسیر خودش را ادامه می‌دهد. به نظر می‌رسد بازار مسیر صعودی خود را طی کند.

مریم محبی

مریم محبی

معاملات بورس در هفته آینده می‌تواند تحت تاثیر لایحه آژانس حکام قرار بگیرد. این توافق و اجماع جهانی ضمانت اجرایی ندارد و با آن، اتفاق خاصی رخ نخواهد داد.

تاثیر قطعنامه شورای حکام بر بورس بسیار کوتاه مدت و زودگذر خواهد بود و بازار به مسیر خود ادامه می‌دهد. در شرایط کنونی نیز بازار سرمایه سردرگم است و انتظار می‌رود هفته‌ای نسبتاً خنثی در پیش داشته باشیم.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 3 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان