شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸
کد خبر : 53763

مدير معاملات كارگزاری دنيای خبره در گفت‌وگو با شهر بورس:

تعلیق عرضه خودرو در بورس 15 دقیقه مانده به آغاز معاملات ابلاغ شد

تعلیق عرضه خودرو در بورس 15 دقیقه مانده به آغاز معاملات ابلاغ شد
طاهره خسروآبادی، مدير معاملات كارگزاری دنيای خبره گفت: تعلیق عرضه خودرو در بورس را زمانی اعلام کردند که تمام ثبت سفارشات انجام گرفته بود.

طاهره خسروآبادی در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره تعلیق عرضه خودرو در بورس کالا، اظهار داشت: می توان گفت بحث خودرو کمی سیاسی است و ترجیح می‌دهم درباره عرضه نشدن آن در بورس کالا صحبتی نداشته باشم. شواهد موجود، اتفاقات رخ داده و دست‌های پشت پرده را نشان می‌دهد. اینکه نامه زده شد و معاملات خودرو در بورس کالا را لغو کردند، نشان از وجود یک سری رانت‌ها در بازار خودرو دارد.

وی افزود: این چه نامه‌ای بوده که 28 اردیبهشت ماه و همزمان با عرضه خودرو در بورس کالا اجرایی نشد؟ یک هفته‌ای می‌شود که ثبت سفارش برای عرضه جدید انجام می‌گیرد، افراد جهت گرفتن کد معاملاتی بورس کالا به کارگزاری‌ها مراجعه می‌کنند و همکاران ما در کارگزاری تلاش زیادی انجام را انجام می‌دهند.

مدير معاملات كارگزاری دنيای خبره خاطرنشان کرد: مشتری‌ها حدود 30 درصد پول را در حساب وکالتی خود ذخیره کردند که می‌توانستند اگر چنین تصمیم و مشکلی وجود داشته زودتر از این ابلاغ شود تا مشتری متضرر نمی‌شد. خواب سرمایه یک طرف داستان است و رسیدن ابلاغیه در ساعت 8:45 یک طرف دیگر. آیا نمی‌شد این ابلاغیه زودتر اعلام شود تا ثبت سفارشی انجام نمی‌گرفت و پول های افراد آزاد می‌شد؟

طاهره خسروآبادی ادامه داد: متاسفانه زمانی اعلام کردند که تمام ثبت سفارشات انجام گرفته بود و یک ربع مانده به شروع بازار ابلاغیه به دست ما رسید.

اتفاقات رخ داده نشان می‌دهد که یک سری افراد نمی‌خواهند اجازه بدهند که قیمت گذاری، شفافیت و عرضه و تقاضای متعادل در بورس کالا اتفاق بیفتند.

این اتفاق قاعدتاً به نفع‌شان نیست و سودهای بسیاری از عرضه خودرو در خارج از بورس کالا به دست‌شان می‌رسد که این تصمیم را گرفته‌اند. امیدواریم شرایط عرضه خودرو در بورس کالا مهیا شود.


بیشتر بخوانید:علت توقف عرضه خودرو در بورس کالا چه بود؟


وی تصریح کرد: در مقطع قبلی هم بحث ورود خودرو به بورس کالا تا مرحله اجرایی شدن رفت، اما در همان مقطع هم چون نمی‌خواستند معاملات خودرو شفاف شود، آن را لغو کردند. البته در آن مقطع، کار به مرحله عرضه نرسید.

طاهره خسروآبادی در پایان گفت: در عرضه قبلی خودرو، تعداد خریداران کمتر از عرضه خودرو بود و بر اساس قیمت پایه‌ای که گفته شد معاملات انجام گرفت ولی این بار خودروی دیگنیتی و فیدلیتی که عرضه شد کاملاً رقابتی بود و بستری فراهم شد که مانع این کار شوند.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − 8 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان