صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : جمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۷
کد خبر : 93271

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

بورس هفته دوم مهر 1402 چه می شود؟

بورس هفته دوم مهر 1402 چه می شود؟
هشت کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه با توجه به وضعیت کنونی بازار، روند معاملات بورس در هفته دوم مهر 1402 را پیش‌بینی کردند.

به گزارش شهر بورس، بازار سرمایه برای نیمه دوم سال، آغاز ناامیدکننده ای داشت و در هفته ای که گذشت، با افت در اکثر نمادها مواجه بودیم. در این بین، سوالی که برای سهامداران به وجود آمده، این است که بورس هفته دوم مهر 1402 چه می شود؟

در این راستا، شهر بورس به سراغ هشت کارشناس بازار سرمایه رفته و نظرات آنها را پیرامون وضعیت بورس هفته دوم مهر 1402 جویا شده است.

امید تهذیبی، محمد حشمتی، احسان رضاپور، ایمان رئیسی، فرهاد محنایی، مهدی مسلم پور، هادی میرعلمی و سهیلا نقی‌پور؛ هشت کارشناسی هستند که به سؤال خبرنگار شهر بورس در مورد اینکه «بورس هفته دوم مهر 1402 چه می شود؟ »، پاسخ داده‌اند.

*یادآور می‌‎شود؛ اسامی کارشناسان به ترتیب حروف الفبا ذکر شده است.

بورس هفته دوم مهر 1402 چه می شود؟

امید تهذیبی

از لحاظ تکنیکالی و بنیادی ظرفیت رشد در بازار وجود دارد. از طرفی، ایندکس دلار در حال افزایش است که بر کامودیتی‌ها تاثیر خواهد داشت.

بازار نوسانی و در فاز انتظار قرار دارد و بدون دریافت روند در حال سپری کردن روزهاست. میانگین پی بر ای بازار حدود ۸ واحد است که با گزارش‌های فعلی می‌تواند کاهش یابد. فعلا باید منتظر افزایش حجم معاملات ماند.

محمد حشمتی

بازار هفته آینده متعادل پیش‎بینی می‌شود. فعلاً ارزش معاملات در حدی نیست که بتواند بازار را وارد فاز صعودی کند و فقط تک‌سهم‌ها هستند که می‌توانند پس از ورود پول هوشمند برای چند روز مثبت باشند.

دخالت‌های دولت در بازار معضل بزرگ‌تر بازار سرمایه محسوب می‌شود و اگر با فشار دولت، سیمان و فولاد از بورس کالا خارج شوند شرایط بازار سرمایه بدتر خواهد شد ولی اگر دولت سیمان و فولاد را از بورس کالا خارج نکند، می‌توان به بازار تا پایان سال امیدوار بود.

احسان رضاپور

بازار در حال پایان‌ دوره فرسایشی بوده و ظرف زمانی انتظار در بازار سرمایه در حال پر شدن است اما به دلیل بلاتکلیفی‌های مختلفی که کماکان پابرجاست و در فصل بودجه نیز تشدید خواهد شد، همچنان معامله گران با احتیاط نسبت به خرید اقدام می‌کنند و در اولین مقاومت‌ها علاقه به فروش دارند.

به واسطه پتانسیل‌های ارزشی و بنیادی بسیاری از نمادها، هر پالس مثبت از عدم تحمیل هزینه‌های جدید به شرکت‌ها در بودجه و اطمینان بخشی به فضای امنیت و سرمایه گذاری، می‌تواند بهانه‌‌ای برای یک پله صعود صنایع و نمادهای تاثیرپذیر محسوب شود.

ایمان رئیسی

اگرچه بازار میلی به اصلاح ندارد و منتظر خبری برای حرکت بعدی بوده، اما ارزش معاملات نشان می‌‎دهد هنوز زمان آن فرا نرسیده است. احتمالاً بعد از تعطیلات مهرماه این اتفاق بیفتد، آن هم به‌واسطه خبر خودرویی‎ها.

البته که گزارش‌های شرکت‌ها و شاخص هم وزن در روز چهارشنبه نشان داد تک سهم‌ها راه‌شان جدا شده است.

فرهاد محنایی

بازار چند هفته کم نوسان را سپری کرده و برای پایان این وضعیت فقط دنبال یک نکته باشیم؛ بالا رفتن مجدد ارزش معاملات خرد به بالای 5 هزار میلیارد تومان.

مهدی مسلم پور

شروع بازار در هفته آینده متعادل خواهد بود و هر چه به انتهای هفته نزدیک شویم، تقاضا در بازار افزایش خواهد یافت.

هادی میرعلمی

مدتی است که شاهد هفته‌‎های تکراری و متعادلی هستیم. پیش‌بینی می‌شود این هفته نیز مانند هفته‌های گذشته متعادل باشد تا ظرف زمانی این محدوده رنج به پایان برسد و شاهد رشد ارزش معاملات و خروج از تراکم باشیم.

سهیلا نقی‌پور

ادامه‎دار بودن ارزش پایین معاملات و خروج پول در بعضی از نمادها، نشانه عدم بازگشت اعتماد نسبت بازار سرمایه است.

عرضه پذیره نویسی طی هفته آینده و پیشنهاد وزیر راه مبنی بر تغییر فرمول قیمت پایه سیمان و فولاد در بورس کالا و کاهش قیمت آنها؛ مسائلی است که بر سر بازار سایه افکنده.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 − 1 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان