شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
کد خبر : 56400

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

بورس هفته آخر مرداد 1401 چه می شود؟

بورس هفته آخر مرداد 1401 چه می شود؟
هفت کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه با توجه به وضعیت کنونی بازار، روند معاملات بورس در هفته آخر مرداد 1401 را پیش‌بینی کردند.

به گزارش شهر بورس، بازار سرمایه در هفته گذشته تحت تاثیر اخبار برجامی بود و در این بین، گروه خودرویی و بانکی مورد توجه بازار بودند. در این میان سوالی که برای سهامداران به وجود آمده، این است که بورس هفته آخر مرداد 1401 چه می شود؟

در این راستا، شهر بورس به سراغ هفت کارشناس بازار سرمایه رفته و نظرات آنها را پیرامون وضعیت بورس در بورس هفته آخر مرداد 1401 پیگیر شده است.

الناز جمالی، محمد رضوی، مجتبی سلطانی، الهه شهبازی، علی عباسیان، سید هادی میرعلمی، بهراد موسوی؛ هفت کارشناسی هستند که به سؤال خبرنگار شهر بورس در مورد اینکه « بورس هفته آخر مرداد 1401 چه می شود؟ »، پاسخ داده‌اند.


بیشتر بخوانید: اظهارات کارشناسان در دومین میزگرد تخصصی شهر بورس


*یادآور می‌‎شود؛ اسامی کارشناسان به ترتیب حروف الفبا ذکر شده است.

الناز جمالی

بورس در کمای برجام به سر می‌‎برد و این موضوع را می‌توان از رفتار سهامداران و بازار متوجه شد که بورس تهران درگیر اثرات کوتاه مدت اخبار برجامی است.

این روزها، حقیقی‌ها خریدار سهم‌‎های ریالی و حقوقی‌ها در حمایت از سهم‌های دلاری بازار فعالیت می‌کنند و بازار به هر خبر از برجام واکنش نشان می‌دهد.

رشد محسوس حجم و ارزش معاملات در هفته سوم مرداد را شاهد بودیم که می‌توان گفت با تقویت اخبار برجامی و رونق معاملات در خودرویی‌ها و بانکی‌ها انتظار ادامه روند رو به رشد این دو گروه به‌عنوان لیدر وجود دارد.

بازار هفته آخر مرداد ماه هم با رشد نسبی تقاضا آغاز به‌کار خواهد کرد و در برخی از تک سهم‎ها خم نیز شاهد رشد قیمت خواهیم بود.

 

بورس هفته آخر مرداد 1401 چه می شود؟

محمد رضوی

بازار پس از شروع مجدد مذاکرات و مخابره خبرهای خوب، جان تازه‎ای گرفت و از گروه‎های برجامی استقبال خوبی شد، اما هنوز نقدینگی خوبی وارد بازار نشده و ترس در بازار مشهود است.

با توجه به اینکه خودرویی‌ها و بانکی‌ها بازدهی نسبتا خوبی در این مدت داشتند، احتمالاً در کوتاه مدت دچار اصلاح زمانی شوند و شیفت پول به صنایع دیگر را شاهد باشیم، مگر اینکه اخبار خوب جدید از برجام به بازار مخابره شود.

هفته آینده احتمالاً بازار متعادلی را خواهیم داشت.

بورس هفته آخر مرداد 1401 چه می شود؟

مجتبی سلطانی

با توجه به اخبار برجامی، قیمت گذاری بلوک سایپا و فروش خودرو در بورس کالا؛ پیش‌بینی می‌شود گروه خودرویی پرحجم‌ترین و مورد توجه‌‎ترین گروه بازار باشد.

گروه بانکی، حمل و نقل و برخی تک سهم‌ها قطعا مورد توجه خواهند بود و در بقیه بازار احتمالا معاملات کم حجم را دنبال کنیم.

بورس هفته آخر مرداد 1401 چه می شود؟

الهه شهبازی

با توجه به خبرهای برجامی و گره خوردن بازار به برجام، انتظار می‌رود گروه خودرویی و بانکی کماکان به حرکت صعودی خود البته همراه با چالش ادامه دهند.

گروه بانکی به دید عملیاتی در صورت توافق برجامی می‌تواند گروه قابل اعتمادتری باشد. به دور از اتفاقات برجامی، گروه پالایشی نیز در محدوده های جذاب گرفته است.

بورس هفته آخر مرداد 1401 چه می شود؟

علی عباسیان

با توجه به وضعیت تکنیکالی و روانشناسی بازار، افت نسبی شاخص کل تا محدوده یک میلیون و 400 هزار واحد و در هفته‌‎های آتی برگشت از این ناحیه و صعود با شیب کم تا محدوده یک میلیون و 600 هزار واحد دور از ذهن نیست.

خوش‌بینی به مرور در بازار پررنگ‌تر می‌‎شوند، ولی سهامداران منتظر نقطه ورود مناسب هستند. قطعاً خبر توافق می‌تواند محرک بازار باشد.

بورس هفته آخر مرداد 1401 چه می شود؟


بیشتر بخوانید: 500 شرکت آماده بورسی شدن هستند اما بی اعتمادی وجود دارد


سید هادی میرعلمی

با توجه به اخبار مثبت برجامی که هفته گذشته داشتیم و دوگانگی بین گروه‌های ریالی و دلاری، اگر در اوایل هفته آینده خبر قطعی از سمت مذاکرات داشته باشیم، احتمال ادامه دار بودن اقبال حقیقی‌ها به گروه‎های ریالی وجود دارد.

اگر خبر قطعی از سمت مذاکرات نداشته باشیم، با توجه به سابقه ابهامات امکان فشار فروش در گروه‌های ریالی وجود دارد و کلیت بازار می‌تواند هفته متعادلی را تجربه کند.

بورس هفته آخر مرداد 1401 چه می شود؟

بهراد موسوی

با توجه به عدم قطعیت نسبت به برجام، پیش‌بینی می‌شود گروه بانکی و خودرویی رالی خود را مانند هفته گذشته ادامه بدهند.

افزایش حجم معاملات اتفاق مثبتی بوده، اما عرضه‌ها حاکی از ابهامات عدم قطعیت بازار است.

بورس هفته آخر مرداد 1401 چه می شود؟

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست − نه =

پراپ تریدینگ

کمان