شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۸
کد خبر : 56325

میزگرد چالش‌ها و راهکارهای ورود شرکت‌ها به بورس/

صابر پرنیان: 500 شرکت آماده بورسی شدن هستند اما بی اعتمادی وجود دارد

صابر پرنیان: 500 شرکت آماده بورسی شدن هستند اما بی اعتمادی وجود دارد
صابر پرنیان رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی در میزگرد چالش‌ها و راهکارهای ورود شرکت‌ها به بورس گفت: 500 شرکت آماده بورسی شدن هستند، اما بی اعتمادی، ترس و عدم شناخت وجود دارد.

صابر پرنیان در میزگرد تخصصی شهر بورس با موضوع چالش‌ها و راهکارهای ورود شرکت‌ها به بورس، اظهار داشت: این روزها فضای ناامیدی در کشور دمیده می‌‎شود، اما ما طی روز چهارشنبه بازدیدهای مختلفی داشتیم. در متروی تبریز 700 نیاز فناورانه ایجاد شده و در یکی از شرکت‌های غذایی، 70 محموله تولید جدید با تکنولوژی روز دنیا و در حد شکلات‌های اتریش و سوئیس در حال تولید است.

وی افزود: اجتماع علاقه مندان به اقتصاد کشور که توسط شهر بورس برگزار می‌شود، دیگر نقطه امیدی است که به چشم می‌خورد. اگر به زیر پوست اقتصاد کشور برویم، هجویاتی که در فضای مجازی علیه کشور پراکنده می‌شود، دور از واقعیت است.

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: درست است که ما مشکلاتی داریم، اما در حوزه اقتصاد و تولید کشور جوششی اتفاق می‌افتد. تفکرِ امید به آینده کشور در بین جوانان وجود دارد و ما به هر شهرستانی که سر می‌زنیم برای توسعه کسب و کار درخواست زیرساخت دارند.


بیشتر بخوانید: میزگرد چالش ها و راهکارهای ورود شرکت ها به بورس توسط شهر بورس برگزار شد


صابر پرنیان با اشاره به مشکلات صادرات در کشور، عنوان کرد: علت اینکه ما نمی‌توانیم صادرات داشته باشیم، دستورالعمل‌ها و بخش‌نامه‌هایی است که وجود دارد.

وی به تشریح ظرفیت‌ شرکت‌های آذربایجان شرقی پرداخت و یادآور شد: در آذربایجان شرقی، الان می‌توانیم 500 شرکت را نام ببریم که کاملاً آمادگی بورسی شدن را دارند و شرکت‌های خوبی هم هستند، اما بی اعتمادی، ترس و عدم شناخت وجود دارد. در این راستا باید بیشتر روی بحث‌های فرهنگی کار کنیم.

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی ادامه داد: این آمادگی را داریم تا در اولین جلسه شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت، 20 دقیقه از شرایط و مزایای ورود شرکت‌ها به بورس، مثال عینی ذکر شود.

صابر پرنیان، بر ضرورت تغییر دیدگاه‌های سنتی به مدرن تاکید کرد و گفت: با توجه به نزدیکی به شهریورماه، نیاز شرکت‌ها به مواد اولیه و تامین مالی نسبت به سال گذشته چهار برابر افزایش پیدا کرده است و ما ناگذیر هستیم که به این سمت برویم. همچنین در حال نهایی کردن مجوز یک خودروی خوب برای آذربایجان شرقی هستیم.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده − 7 =

پراپ تریدینگ

کمان