شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۱
کد خبر : 59856

بورس در اولویت مدیران دولتی شرکت‌ها و هلدینگ‌های بزرگ نیست

بورس در اولویت مدیران دولتی شرکت‌ها و هلدینگ‌های بزرگ نیست

مهدی معدنچی گفت: وجود مدیران دولتی در صدر امور شرکت‌ها و هلدینگ‌های بزرگ باعث شده است که این افراد توجه خاصی به وضعیت بازار سهام نداشته باشند و این بازار در اولویت کارهای آن‌ها نیست.

به گزارش شهر بورس، همین موضوع باعث شده است که تلاشی در جهت بهبود معاملات بورس صورت نپذیرد و این اتفاق به تداوم بی‌اعتمادی به بازار دامن زده است.

براساس گزارش سنا، مهدی معدنچی کارشناس ارشد بازار سرمایه به بررسی دلایل عدم توجه بورس تهران به جلسات حمایتی پرداخت و به بورسان گفت: با توجه به نزولی بودن بازار سهام طی ۲ سال گذشته فضای بی اعتمادی بر بازار حاکم شده و زیان زیادی به پرتفوی بسیاری از سرمایه‌گذاران زده است.

به اعتقاد وی؛ وجود مدیران دولتی در صدر امور شرکت‌ها و هلدینگ‌های بزرگ باعث شده است که این افراد توجه خاصی به وضعیت بازار سهام نداشته باشند و این بازار در اولویت کارهای آن‌ها نیست.

وی افزود همین موضوع باعث شده است که تلاشی در جهت بهبود معاملات بورس صورت نپذیرد و این اتفاق به تداوم بی‌اعتمادی به بازار دامن زده است.

معدنچی ادامه داد: اگر خواهان حمایت از بازار سرمایه به نحو احسن باشیم باید اقدام به انسجام مدیریت فرابخشی باشیم تا ضمن حمایت از بازار سرمایه، رشد اقتصادی را هم در کشور به دنبال داشته باشد.


بیشتر بخوانید: کمیسیون صنایع عقب‌نشینی ایران خودرو از عرضه در بورس کالا را بررسی می‌کند

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: در سطح وزرا و بالاتر از آن‌ها مدیران نیازمند منسجم‌سازی هستند تا از بازار حمایت خوب صورت گیرد و اولویت اول شرکت‌ها هم باید رفع چالش‌های بازار باشد.

وی گفت: زمانی که خروج پول از بازار وجود دارد، یعنی به طور عمده حقوقی‌ها مجبور شدند ضرب خروج پول حقیقی‌ها را بگیرند و این نشان دهنده اعتماد است. به هر حال سرمایه‌گذاران در بورس بر مبنای انتظارات سرمایه‌گذاری می کنند و اعتماد جدیدی به بازار تزریق نشده است.

معدنچی خاطرنشان کرد: کماکان از لحاظ مسائل سیاسی داخلی، سیاست و رکود بین المللی و ریسک‌های بین المللی انتظار خوشبنی زیادی نسبت به آینده وجود ندارد برای همین منظور، بازار سرمایه نیازمند انسجام مدیریت است.

وی درباره اوراق تبعی اعتقاد داشت که نرخ این اوراق جذاب نیست و صندوق‌ها تمایل چندانی برای خرید آن ندارند اما از آنجا که برخی از این صندوق‌ها حدنصاب ۱۵ درصدی سهام خود را رعایت نکرده‌اند، به ناچار اوراق تبعی را به منظور رسیدن به این حدنصاب خریداری می‌کنند.

این کارشناس درباره راهکار برون رفت بورس از رکود در کوتاه‌مدت عنوان کرد: با توجه به نزدیک شدن به فصل بودجه‌ریزی، نیاز است که سیاست‌گذاران اقتصادی کشور، توجه خاصی به بورس تهران داشته باشند و از ارائه پیشنهادی در خلاف منافع شرکت‌ها و سرمایه‌گذاری اجتناب کنند.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هشت + هفده =

پراپ تریدینگ

کمان