صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰
کد خبر : 85135

بهراد موسوی به شهر بورس پاسخ داد؛

با کدام نمادها به مجمع برویم؟/ آینده بورس چه می شود؟

با کدام نمادها به مجمع برویم؟/ آینده بورس چه می شود؟
بهراد موسوی کارشناس بازار سرمایه گفت: وضعیت بازار سرمایه وابسته به دلار و مذاکرات است و باید دید که این دو موضوع به کجا ختم خواهند شد.

بهراد موسوی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس درباره وضعیت بازار سرمایه اظهار داشت: پارامترهای مهمی داریم که در روند بورس تا انتهای سال تاثیر بسیار زیادی دارند.

وی افزود: موضوع اول، بحث توافق برجام و موضوع دوم قیمت دلار است؛ البته این دو با هم یکی هستند. یعنی قیمت دلار در بازار آزاد وابسته به توافقات برجام است. ما فکر می‌کنیم اگر دلار در همین محدوده بماند و نوسان بکند، بازار ما هم باید به معاملات خود ادامه دهد و در این وضعیت بماند.

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که «تا پایان تابستان کدام سهم یا صنایع را مستعد رشد می‌دانید؟»، گفت: این موضوع وابسته به این است که موضوعات مربوط، نرخ ارز، قیمت خوراک و بحث قیمت گذاری‌های دستوری به چه شکل خواهد بود.

بهراد موسوی کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: ما دو سناریو را داریم. اگر قیمت دلار در همین محدوده‌ها بماند و از آن طرف هم مذاکرات به شکلی جلو برود که بتواند برای بازار خوب باشد ما در صنایع فلزات اساسی، پتروشیمی و پالایشی باید یک نوآوری و شکوفایی ببینیم. یک نکته مهم هم این است که ما هنوز گزارش تورم‌ را داریم و فعلا در این شرایط پیشنهاد نمی‌کنیم که سهامداران به سمت گروه دلاری بروند.

وی با اشاره به فرارسیدن فصل مجامع، خاطرنشان کرد: اگر کسانی به دید سود کوتاه مدت، وارد سهم شده‌اند و در سود هستند، بهتر است شناسایی سود کرده و به مجمع نروند. یک عده از سهامداران ما جنس سرمایه گذاری شان این است که یک شرکتی که سود خوبی می‌سازد در انتهای سال هم سود خوبی تقسیم می‌کند را انتخاب کنند و درآمد مستمری را در بلند مدت از آن شرکت داشته باشند.


بیشتر بخوانبد؛ وضعیت بورس در نیمه دوم سال بهتر می شود


وی تصریح کرد: توصیه‌ به این افراد این است که به مجمع بروند. اما کسانی که به دید کوتاه مدت نگاه می‌کنند با توجه به اینکه بعد از بازگشایی مجامع، مشخص نیست که تکلیف سهم چه می‌شود و آن گپی که بعد از تقسیم سود اتفاق می افتاد را بتواند جبران کند یا نه، بهتر است که این ریسک را نکنند و سودشان را شناسایی کنند چون کلیت بازار هم یک بلاتکلیفی دارد.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده + سیزده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان